یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: مرکزی برای رصد شبهات در جامعه و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باید وجود داشته باشد که شبهات را رصد کند و پاسخ به آنها را زودتر ارایه دهیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، امروز صبح در مراسم رونمایی از نرم افزار «ولایت فقیه» در مرکز مطالعات و پاسخگویی به  شبهات حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی، از نعمت های بسیار بزرگ الهی است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، به ایام الله اشاره دارد؛ اگر بخواهیم تشبیهی بین انقلاب ایران و انقلاب حضرت موسی(ع) داشته باشیم، به موارد و مشابهات بسیاری بر می خوریم؛ اگر آن روز ظلمت فرعونیان در جامعه حکام بود و فشار فرعونیان بر مردم حکام بود و نیاز به حضور یک پیامبر و منجی الهی در آن شرایط ضروری بود در این انقلاب نیز چنین شرایطی شکل گرفت.

مدیرحوزه های علمیه بیان کرد: امام راحل، موسی(ع) وار، دست مردم را گرفت و باورها و اعتقادات مردم را که متاثر از فضای طاغوت زده و غرب زده بود، اصلاح کرد؛ دهه مبارکه فجر یادآوری ایام اللهی است که یادآور مردان و زنان مقاومی است که با نثار جان خود و با بیعت با امام خود دشمنان و طاغوتیان را سرنگون کردند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: آنچه در این مرکز و کل حوزه انجام شده است بیانگر مسئولیت عظیم و بزرگ فعالان حوزه است؛ در این مرکز و سایر مراکز حوزوی کارهایی انجام می شود که بیانگر زمان شناسی حوزه  می باشد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز از سال 79 با احساس نیازی که در آن زمان انجام شد، شکل گرفت و حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مسئولیت کلی کار را دنبال کرد و این مرکز امروزه فعالیت ها و خدمات بسیاری انجام داده است، ولی باید گفت که این ظرفیت های این مرکز، بسیار زیاد است و باید توسعه بسیار زیادی در این مرکز انجام شود.

معاون جامعه مدرسین افزود: در مقابل این نعمت بزرگی که خداوند به ما داده است تکالیفی نیز متوجه ما است؛ هرجا که خداوند به فردی نعمت می دهد، حقی برای خود قائل است و اگر کسی از عهده این حق الهی بربیاید خداوند این نعمت را پابرجا نگاه می دارد، ولی کسانی که این نعمت را جدی نمی گیرند شکرانه این نعمت را به جای نیاورده اند.

مدیرحوزه های علمیه بیان کرد: عده ای سعی می کنند که مردم را دوباره به همان فضا بازگردانند و با شبهاتی که مطرح می کنند ذهن جوانان ما را آلوده کنند؛ امروزه شبهات بسیاری وجود دارد که باید در این مراکز پاسخ داده شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: کارکرد حوزه علمیه تنها در عرصه مدیریت عالی حوزه نیست، بلکه برای ما، آمار کار حوزه مواردی چون پاسخ به یک شبهه کوچک توسط یک طلبه است.

منتظر القای شبهه نباشیم

وی خاطرنشان کرد: یکی از لوازم این مساله در کشور آن است که حوزه باید به شکل فعالانه در این عرصه تلاش کند و نباید منتظر باشیم که شبهاتی در جامعه مطرح شود تا بخواهیم به آنها جواب بدهیم.

وی افزود: مرکزی برای رصد شبهات در جامعه و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باید وجود داشته باشد تاشبهات را رصد کند و پاسخ به آنها را زودتر  ارایه دهیم.

مدیرحوزه های علمیه بیان کرد: حوزویان همیشه باید از جامعه خود جلوتر باشند و با رصد دقیق شرایط و شبهات جامعه فعالیت گسترده ای در زمینه پاسخ به شبهات انجام دهد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید از خود بپرسیم که در خصوص پاسخ به شبهات کلامی، ولایت فقیه و... چند استاد در حوزه وجود دارد و این مرکز می تواند از توان اساتید برجسته حوزه به شکل موردی در جهت غنای پاسخگویی به شبهات استفاده کند و قرار نیست که همه آنها در این مرکز متمرکز شوند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت هایی که از روزهای اول این مرکز مورد نظر مدیران حوزه بود،تربیت پاسخ دهندگان به شبهات اعتقادی و اجتماعی و فرهنگی  است که باید در بدنه حوزه این ظرفیت ایجاد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha