شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) خوی گفت: امروز حوزه هاي علميه نقش اساسي در تبيين انقلاب اسلامي دارند و در اين راستا نيز حضور مبلغان در بخش هاي مختلف جامعه امري اساسي است.

زهره رجائیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه مسجد و قرآن دو پایه مهم در پیروزی انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما  برخواسته از قرآن کریم  و فعالیت پرشور جوانان ونوجوانان متدین مسجد است و تمامی حرکات و تصمیم گیری های  ما بایستی برخواسته از منطبق با معارف قرآنی باشد.

رجائیان با بیان اینکه مسجد و قرآن دو پایه مهم در پیروزی انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: اما متأسفانه برخی انقلاب اسلامی را با کارهای عمرانی سنجش می‌کنند اما افرادی که بخواهند انقلاب اسلامی را خارج از مسجد و قرآن جست‌وجو کنند، مسیر را اشتباه طی می‌کنند.

وی افزود: روحانیان در مراسم و جشن های ایام الله دهه فجر، به تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی می پردازند و محور سلسله نشست های این ایام ترویج سبک زندگی اسلامی با الگو پذیری از سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است، مبلغان اعزامی در این ایام به مساجد، مدارس، ادارات و روستاهای استان مشغول فعالیت در زمینه بیان دستاوردهای انقلاب خواهند بود.                                                                  

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) خوی، تصریح کرد: ما بايد مشکلات و فسادهاي جامعه قبل از انقلاب را براي جوانان و نسل امروز جامعه بازگو کنيم تا به خوبي آن دوران را بشناسند  و بدانند که از اول تا آخر حکومت افرادي فاسد بودند در تبیین پیام های انقلاب حوزه های علمیه و  نيز اموزش و پرورش مي تواند به خوبي انجام وظيفه کند.

 وی اقامه نماز جماعت، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی پیرامون نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری و پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی را از دیگر سرفصل های تبلیغی مبلغان اعزامی در دهه مبارک فجر عنوان کرد.

رجائیان به سرفصل های تبلیغی روحانیون اعزامی در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه های امام راحل، بیان احکام دینی و شرعی، برگزاری گفتمان دینی در مدارس با موضوع انقلاب اسلامی از برنامه های مبلغان اعزامی است.

وی در ادامه با بیان این که حضور مردم در صحنه های گوناگون و راهپیمایی ها خار چشم دشمنان انقلاب است، اظهار داشت: این حضور موجب یأس و ناامیدی دشمن خواهد شد و نماد وحدت و همدلی دولت و ملت است.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) خوی،  بابیان اینکه تمام مدارس دخترانه خوی دارای مبلغ هستند و هرروز اقامه نمازجماعت در آنها صورت می گیرد، اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر، 4 مدرسه دخترانه شهرستان خوی از مبلغ ویژه که دارای آموزش ویژه هستند جهت ابلاغ دین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی اعزام می کنیم زيرا مدارس و جوانان يکي از اولويت هاي ما براي آگاهي بخشي و تبيين انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: تمدن اسلامی مبتنی بر پایه‌های قرآن است و ماهیت انقلاب اسلامی از ماهیت مردمی برخوردار بوده که پایگاه‌هایی که مردم در آن هستند ندای استقلال طلبی و استکبارستیزی را سر می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha