پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام علیرضا قربانی مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه مردم باید در انتخابشان به مسئولینی رأی دهند که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند، گفت: اگر به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام(ره) عمل شود قطعاً شاهد پیشرفت و بالندگی مملکت خواهیم بود.

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بابیان اینکه عامل اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی(ره) بود، عنوان کرد: در حقیقت امام(ره) پایه‌گذار و عنصر محوری در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه امام از قشر روحانیت و نخبگان حوزوی بود، ادامه داد: ویژگی شخصیتی امام خمینی(ره) که عامل تأثیرگذار در پیروزی انقلاب شد، علم سرشار، حوزوی بودن و ارتباط با معارف دینی بود؛ که در حقیقت انقلاب اسلامی ثمره حکومت فقه شیعه و به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی ولایت فقه است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، افزود: حوزه‌های علمیه، علما و طلاب زمانی که مرجعشان را محور انقلاب دیدند، حول آن محور، به نقش‌آفرینی پرداختند؛ به همین دلیل در طول دوران پیش از پیروزی انقلاب شاهد دستگیری، تبعید و شهادت بسیاری از علما و روحانیون بودیم.

حجت‌الاسلام قربانی در ادامه با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه اذعان به نقش محوری روحانیت و مراجع در این رویداد بزرگ داشتند؛ به عوامل پایداری و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به این مهم باید از همان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی یعنی معارف دینی و متدینین بهره جست و الگو گرفت؛ چراکه نمی‌توان برای حفظ یک انقلاب دینی از نسخه دیگری استفاده کرد.

وی به نقش ولایت فقه، علما و حوزه‌های علمیه، در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عنصر تداوم‌بخش جریان انقلاب، ترویج و پرداختن به ابعاد فرهنگی، تربیتی و معرفتی اسلام است.

استاد حوزه علمیه اهواز، ادامه داد: اسلام نسخه حیات‌بخش است، اگر مسئولین و دولتمردان که سکان اداره مملکت را در دست دارند به این باور برسند، ثمره باور دین، آرمان‌های انقلابی و پیروی از رهبری، پیشرفتی خواهد بود که مردم را دل‌خوش و امیدوار می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، تصریح کرد: روحانیت و حوزه‌ها که متولی دین مردم هستند، در حفظ انقلاب اسلامی باید نقش‌آفرین باشند، البته مردم در انتخابشان باید به مسئولینی رأی دهند که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند؛ چراکه اگر آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام(ره) عمل شود قطعاً شاهد پیشرفت و بالندگی مملکت خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قربانی، با بیان اینکه متأسفانه برخی که قرائت متفاوتی از اسلام دارند، مانعی برای مسیر پیشرفت هستند، اظهار داشت: در اوایل انقلاب جریان اسلام لیبرالی وجود داشت و متأسفانه امروز نیز در میان برخی متصدیان این تفکر وجود دارد و اسلام مورد پسند غرب را پیاده می‌کنند که این اسلام قطعاً شکست‌خورده است و نمی‌تواند آرمان‌های مورد مطالبه مردم را تحقق دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha