شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام جمشید باحور - چهارمحال و بختیاری

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری از شرکت بیش از ۴۰۰ طلبه در کارگاه تخصصی دانش افزایی تجوید خبر داد.

حجت الاسلام باحور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: کارگاه تخصصی تجوید به مدت دو روز، با شرکت بیش از 400 طلبه در 6 مدرسه علمیه استان و با حضور اساتید اعزامی از قم برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت رعایت تجوید در قرائت نماز و تلاوت قرآن، افزود: قرائت صحیح قرآن و رعایت قواعد تجوید خود یکی از جلوه های هنر اسلامی می باشد که طلاب به برکت همین کارگاه ها می توانند هنرمندانه نماز و قرآن خواندن خود را مورد ارزیابی و تصحیح قرار دهند.

وی ادامه داد: از آنجایی که طلاب و مبلغین که برای ادای فریضه نماز به ادارات و مساجد اعزام می شوند و  به طور معمول به عنوان یک مرجعِ در دسترس برای قرائت، شناخته می‌شوند، لذا تسلط تجویدی آنان بیش از سایر افراد جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام باحور اضافه کرد: تلاش معاونت آموزش حوزه چهارمحال و بختیاری بر این بوده که از بهترین اساتید برای آموزش تجوید استفاده شود که در این راستا از وجود قاریان بزرگ قرآنی و داوران کشوری چون حجج الاسلام و المسلمین معتمدی، ابدالی  و فتاحی در این کارگاه بهرمند شدیم.

معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کارگاه های تخصصی تجوید به صورت تئوری و عملی برگزار و در پایانپس از برگزاری آزمون، طلاب استان امتیاز قابل قبولی کسب کردند. همچنین در کنار این کارگاه‌ها، محافل انس با قرآن نیز در برخی از مدارس علمیه برگزار شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha