سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، رهبری حضرت امام(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی را بهترین الگوی سیاست ورزی بر اساس مبانی دینی و الهی توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یزدانی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: حضرت امام(ره) با کشیدن خط بطلان بر تز جدایی دین از سیاست ، نشان داد که هم می توان سیاستمدار و انقلابی بود و هم این که مرجع دینی میلیون ها انسانی که به قدرت دین و مذهب اعتقاد و باور راسخ دارند.

وی همچنین با اشاره به تحول شگرفی که امام خمینی (ره) در دنیای سیاست و اجتماع بشری پدید آورد، افزود: در عرصه سیاست و مدیریت جامعه ، کار مهم معمار کبیر انقلاب اسلامی این بود که سیاست را با دین و اخلاق پیوند زد و ثابت کرد که می توان سیاست مدار بود اما اخلاق مدارانه و دین باورانه رفتار کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امام (ره) سیاست مدار بزرگی بود که در عمل، دین را وارد عرصه سیاست کرد و سیاست را رنگ و بویی معنوی و اخلاقی بخشید و با توکل بر خدای متعال و تحقق وحدت کلمه مردم ، بزرگترین انقلاب قرن معاصر را طرح ریزی و عملیاتی سازد.

وی همچنین با بیان این که در آموزه های اسلامی و نگاه متعالی حضرت امام (ره)، عنصر اخلاق در سیاست جایگاه ویژه ای دارد، اظهار داشت: سیاست مداری در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، راهی است برای این که مردم در دنیا و آخرت راه سعادت را بپیمایند؛ یعنی هم دنیایشان آباد شود و هم این که زمینه سعادتمندی شان در آخرت فراهم گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha