چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
بازدید رئیس دفتر تبلیغات اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای حوزه خواهران

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از نمایشگاه دستاوردهای حوزه های علمیه خواهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام غلام عباس عشرتی در حاشیه بازدید رئیس دفتر تبلیغات اسلامی از نخستین نمایشگاه دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: در این نمایشگاه، دستاوردها در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ۱۴ مدرسه علمیه خواهران از چهار شهرستان قم، کاشان، جعفریه و آران بیدگل در ۱۶ غرفه به نمایش درآمده است.

مسئول اجرایی نمایشگاه افزود: در بخش آموزشی المپیاد علمی برگزار شده است که استان قم همه ساله در این المپیاد پیشتاز بوده و آثار نفرات برتر در معرض دید عموم قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش کارگاه‌های تخصصی در زمینه پایان نامه نویسی، مباحث فرهنگی، تربیت مبلغ و فن خطابه برگزار می‌شود که برترین‌ها در این رشته‌ها ارائه آثار دادند.

حجت الاسلام عشرتی ادامه داد: همچنین در جشنواره پژوهشی بانوی کرامت و علامه حلی، کتاب، مقاله، پژوهش‌ها و پایان نامه‌های طلاب این مراکز حائز رتبه شدند که این آثار هم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه قم گفت: در بخش فرهنگی، برگزیدگان جشنواره ملی قرآن در تمامی رشته‌های هنری به رقابت پرداختند که آثار برگزیده در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: مرکز تخصصی تربیت مدرس با مأموریت تربیت استاد حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور  و مرکز آموزش‌های غیر حضوری با مأموریت تدوین کتب دروس غیر حضوری و مجازی برای طلاب سراسر کشور  نیز دستاوردهای خود را به صحنه آورده‌اند.

حجت الاسلام عشرتی با اشاره به این که آثار طلاب سطح دو، سه و چهار در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دارد، افزود: یک غرفه نیز برای بسیج مدرسه علمیه معصومیه، با عنوان  «دیروز، امروز و فردا» در نظر گرفته شده که عنوان «دیروز» به تشریح ایام دهه فجر و عنوان «امروز» به فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و مسائل روز ایران و عنوان «فردا» به راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی اختصاص دارد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه قم تصریح کرد: غرفه مشاوره مدرسه علمیه معصومیه در این نمایشگاه به مشاوره تحصیلی و تربیتی پرداخته و به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره‌ای را ارائه می‌دهد

وی به غرفه مهد کودک نیز اشاره کرد و گفت: در تمامی مدارس علمیه خواهران مهد کودک فعال است و در کنار تحصیل و تربیت مادران، فرزندان طلاب نیز با معارف دینی و کارهای هنری آشنا شده و فرصت برای مادران فراهم می‌شود تا با خیال راحت به کسب علم بپردازند.

مسئول این نمایشگاه اظهار داشت: در حوزه پژوهش دو کتاب برتر با مساعدت حوزه علمیه چاپ شده که در آن چکیده مجموعه مقالات و دستاوردهای برگزیدگان در مسابقات علمی و پژوهشی جمع آوری شده و در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن بازدید از غرفه های این نمایشگاه از نزدیک با فعالیت های ارائه شده آشنا شد.

لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران با عنوان «در پرتو انقلاب اسلامی» در انتهای بلوار امین واقع در مرکز آموزش عالی حوزوی معصومیه قم از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بعدازظهر ویژه خواهران و ساعت ۱۵ تا ۱۷ بعدازظهر ویژه خانواده‌ها برپاست.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha