سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار برقراری توازن میان رشد کمّی و کیفی حوزه های علمیه برادران و خواهران شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: نمایشگاه در نگاه اول عمدتا تحولات و تغییرات کمّی را به نمایش می گذارد که از جهت رشد کمّی قابل تحسین بوده و نسبت به گذشته تغییرات خوبی در آن اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بیشتر حوزه ها از سال 90 تاسیس شده اند و این نشان دهنده یک رشد کمّی می باشد، افزود: آنچه باید مورد توجه حوزه های علمیه خواهران و برادران باشد، اینست که توازنی را میان کمّیت و کیفیت ایجاد کنند.

نویسنده کتاب « انسان از دیدگاه اسلام » ادامه داد: باید مراقب باشیم کمیت گرایی موجب نشود که از کیفیت بکاهیم و نتوانیم آن اهداف و رسالت های تعیین شده را محقق و پیاده سازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان داشت: اهتمام به راه اندازی حوزه های علمیه مناسب است؛ اما باید گام های مهمتری برداشت؛ به این معنا که اولاً؛ آموزش ها به گونه ای باشد که نیروهایی را که تربیت می کنند، بتوانند خلاء های موجود علمی و فکری جامعه را بر طرف نمایند و دوما حوزه های مربوط به خواهران مقدماتی را فراهم سازند که خواهران طلبه برای فعالیت های عملیاتی میدان پیدا کرده و در عرصه های مختلف فرهنگی بتوانند ایفای نقش کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دست اندرکاران و برنامه ریزان باید تمهیدی بیاندیشند تادانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران بتوانند در عرصه های مختلف اجتماعی و حوزه فرهنگ عمومی اثر گذار باشن؛د و الا اگر صرفاً رشد فردی مدنظر باشد، بدون تردید تلاش های تربیتی و آموزشی در حوزه جامعه و فرهنگ ناقص انجام شده است.

وی در زمینه حمایت و همکاری های دفتر تبلیغات با حوزه های علمیه اظهار داشت: دفتر تبلیغات به عنوان نهادی که در حوزه علم و فرهنگ مولّد می باشد در عین حال که کارهای صفّی نیزانجام می دهد، در حوزه علمی و فرهنگی نیز مولّد خوبی می باشد که مراکز حوزوی می توانند از ظرفیت های تولیدی دفتر تبلیغات در رشد بخشیدن به وظایف ذاتی حوزه های علمیه همکاری داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha