جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام شکوری امام جمعه خوی

حوزه/عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اجرایی شدن واجبات، امنیت جاده‌ها، حلال بودن کسب‌ها، عمران و آبادانی زمین در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری، امروز با حضور در جلسه آموزشی بخش خواهران ستاد امر به معروف و نهی از منکر،طی سخنانی قانون جدید ستاد را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: این قانون بخش مهمی از مشکلات گذشته ستاد را حل می‌کند و تعریف امر به معروف  و نهی از منکر، مشخص کردن وظایف و چارچوب ها، مکلف کردن قوه قضاییه برای تخصیص شعب ویژه، مؤظف ساختن بسیج نسبت به فرهنگ سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژگی‌ها و امتیازات این قانون هستند.

وی با اشاره به وظایف اعضای ستاد در قانون جدید افزود: تعیین سیاست‌ها و خط مشی‌های اساسی، آسیب شناسی و ریشه یابی، تعیین الگوهای رفتاری، زمینه سازی جهت مشارکت همه جانبه مردم و رصد کردن اقدامات انجام شده از وظایف مهم ستاد در قانون جدید است.

این استاد حوزه تصریح کرد: تدوین راهبردهای آموزشی، شناسایی ظرفیت‌ها، کمک به تشکیل جمعیت‌ها و تشکل‌های مردمی، حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی، پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارائه گزارش سالانه به مقام معظم رهبری، قوای سه گانه و مردم را از جمله سایر وظایف مهم ستاد در قانون جدید هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام تاکید کرد و افزود: در آیات قرآن  و روایات اهل بیت(ع) جایگاه والای این دو فریضه الهی به وجه احسن تبیین شده است به‌طوری‌که امر به معروف و ناهی از منکر به عنوان خلیفه خدا و خلیفه رسول خدا معرفی شده است.

 امام جمعه خوی گفت: در بعضی از روایات مطرح شده است که اجرایی شدن واجبات، امنیت جاده‌ها، حلال بودن کسب‌ها، عمران و آبادانی زمین در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: همه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید توجه داشته باشند که رسالتشان فقط تذکر لسانی است و اقدامات عملی بعدی به عهده ضابطین قوه قضاییه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha