جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه هرسین

حوزه/ تلفیق دین با علم، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و موارد متعدد دیگر معضلات جامعه را شناسایی کرده و راهکارهای متناسب با آن موضوع را ارائه داده و تا حدودی مشکلات و آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه دومین نشست تعامل حوزه و دانشگاه با حضور مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران، رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله باقری با حضور در این نشست با بیان اینکه تعامل و ارتباط حوزه های علمیه با مراکز آموزشی و دانشگاه ها باید منسجم و با برنامه باشد عنوان داشت: با برطرف شدن موانع موجود بر سر راه تعامل همه جانبه حوزه و دانشگاه و با تولید فکر در راستای مبانی دینی قطعأ تحولی در عرصه فرهنگ اسلامی جامعه شکل خواهد گرفت.

امام جمعه شهرستان هرسین با تشریح وظایف دانشگاهیان و حوزویان بیان داشت: دانشگاهیان همواره در تولید فکر و پیشرفت خود رضای خداوند و قرب الهی را در نظر بگیرند چرا که تلفیق علم و فرهنگ اسلامی از ورود فرهنگ ناصحیح غرب به جوامع اسلامی جلوگیری می کند و در نتیجه آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

وی ایجاد وحدت و خوشبینی در این مسیر را با اهمیت دانست و اذعان داشت: قطعأ ایجاد همدلی و خوشبینی، شناخت طرفین و موضع گیری دوستانه آثار و برکات فراوانی در راستای تعامل این دو مجموعه را به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: تشکیل و ساماندهی اتاق فکر ، ایجاد شبکه مجازی مشترک بر وحدت و تعامل همه جانبه میان حوزه و دانشگاه افزوده و به واسطه همکاری مشترک و فعالیت مستمر در فضای مجازی و انتشار انوار الهی پیام دین مبین اسلام را به جهانیان مخابره خواهد شد.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: حوزه های علمیه خدمات فرهنگی و اسلامی را به مراکز آموزشی و دانشگاه ها ارائه داده و خلأهای موجود را برطرف نمایند.

وی تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه در زمینه تولید فکر و علوم انسانی را ضروری دانست و بیان داشت: تلفیق دین با علم، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و موارد متعدد دیگر معضلات جامعه را شناسایی کرده و راهکارهای متناسب با آن موضوع را ارائه داده و تا حدودی مشکلات و آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد.

امام جمعه شهرستان هرسین ابراز داشت: ایجاد روحیه پژوهش و تحقیق میان دانش آموختگان، برگزاری مسابقات علمی و مسابقات ورزشی، تجلیل از اساتید حوزوی و دانشگاهی، برپایی کارگاه آموزشی معارف و برگزاری اردوهای درون استانی مشترک، نمونه هایی دیگری از تعامل حوزه و دانشگاه می باشد که می تواند سازنده و سبب تعالی و رشد جوامع اسلامی گردد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: قطعأ اگر علم و فرهنگ اسلامی در کنار یکدیگر نباشند هیچ کدام به تنهایی نمی توانند سبب شکوفایی و پیشرفت جامعه گردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha