یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران، حوزه های علمیه را پیشگام تبیین و تبلیغ مبانی دینی در جامعه خواند و گفت: حوزه و روحانیت پشتیبان حقیقی انقلاب، نظام اسلامی و رهبری بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، تحصیل، تبلیغ، تهذیب، تحقیق و تدریس را مهم ترین وظایف طلاب و روحانیون برشمرد و گفت: طلاب باید از فرصت به وجود آمده، بیشترین استفاده را ببرند و در جهت علم آموزی قدم بردارند.

وی با بیان این که امروز به برکت انقلاب اسلامی همه امکانات برای تحصیل طلاب در مدارس علمیه فراهم است، افزود: انقلاب اسلامی زمینه احیاء و تقویت حوزه های علمیه را فراهم کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حوزه های علمیه را پیشگام تبیین و تبلیغ مبانی دینی در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت پشتیبان حقیقی انقلاب و نظام اسلامی بوده اند و اجازه تضعیف نظام و رهبری را نمی دهند

آیت الله طبرسی با بیان این که تحصیل علم و تهذیب نفس هر دو کار مشکلی است، خاطرنشان کرد: این مسأله مهم مقدمه ای برای این است تا شریعت شناس و شریعت محور شویم.

وی با تأکید براین که علم و عمل یک طلبه و روحانی باید همسان باشد، بیان داشت: یک روحانی وقتی بالای منبر سخنی را بیان می کند، ابتدا خود باید به آن عمل کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مردم همواره به رفتار و اعمال یک طلبه و روحانی توجه می کنند، خاطرنشان کرد: روحانیت ادامه دهنده رسالت مهم پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) هستند که باید در انجام این وظیفه مهم بیشتر تلاش کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع و علما روزی در همین حجره ها مشغول تحصیل علم بودند، تصریح کرد: اراده، پشتکار و همچنین توکل به ذات اقدس الهی امروز این شخصیت ها را به جایگاه رفیع رساند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید آینده جامعه اسلامی را بسازند و از آرمان های انقلاب حراست کنند، گفت: نباید فرصت تحصیل و تهذیبی که امروز در اختیار یک طلبه است به راحتی مصروف کارهای حاشیه ای شود و به هدر برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha