جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس اختیاری مدیر حوزه علمیه خوی

حوزه/ حجت الاسلام اختیاری گفت: روحانیون به دلیل این که مورد اعتماد مردم هستند و از لحاظ دینی و فکری در جامعه نفوذ دارند باید، به دور از حب و بغض های سیاسی و جناحی، به مردم در انتخاب فرد اصلح کمک کنند.

حجت الاسلام عباس اختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به این اصل کلی که مسئولیت ها باید در دست صالح ترین افراد باشد، مردم نباید از کنار این مساله ساده بگذرند، بلکه وظیفه دارند از روی آگاهی و شناخت کامل شایسته ترین فرد را انتخاب کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت شهرستان خوی با بیان این که نقش مردم در تعیین سرنوشت خود از اهداف نظام اسلامی است، گفت: امام خمینی (ره) جایگاه مردم در کشور را آن قدر مهم و اساسی می‌دانستند که می‌توانند آینده آن را رقم زنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند، ملاک فرد اصلح تبلیغات رنگین، وعده های الکی، هزینه های اضافی نیست، بلکه ملاک بصیرت، وفاداری به نظام، ایجاد وحدت در جامعه، تبعیت از قانون، تبعیت از محورهای دینی است، خاطرنشان کرد: مردم باید ویژگی های کاندیداها را بررسی و از بین آنها بهترین و شایسته ترین فرد را برای تصدی امور و کارگزاری نظام اسلامی انتخاب کنند.

حجت الاسلام اختیاری، به نقش روحانیت در انتخاب اصلح نیز اشاره کرد و افزود: روحانیون به دلیل این که مورد اعتماد مردم هستند و از لحاظ دینی و فکری در جامعه نفوذ دارند باید، به دور از حب و بغض های سیاسی و جناحی، به مردم در انتخاب فرد اصلح کمک کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت شهرستان خوی تصریح کرد: نقش حضور مردم در صحنه بر همه روشن است و هر چه از عمر پر برکت جمهوری اسلامی ایران می گذرد و مردم متعهد و انقلابی ایران اسلامی به اهمیت حضور و نقش تعیین کننده خود در تمامی صحنه های انقلاب، آگاه تر می شوند و راز دوام و بقاء انقلاب خود را بهتر در می یابند.

 وی با اشاره به اینکه برای دستيابي به يك انتخابات سالم، رعایت اخلاق انتخاباتی مهم تر است، اظهارداشت: برای دستیابی به انتخاباتی که بر پایه اصول اخلاقی باشد، نيازمند آن هستیم كه همه نامزدها و هواداران آنان اخلاق انتخاباتی را رعایت كنند.

وی به آفت های انتخابات اشاره و تصریح کرد: مهمترین آفت های انتخابات عدم رعایت قانون، وعده های کذب، نگاه طایفه ای، افترا و شایعه پراکنی است، لذا کاندیداها باید از این آفت ها دور باشند.

استاد حوزه علمیه آدربایجان غربی در مورد اهميت مجلس خبرگان هم گفت: كار مجلس خبرگان انتخاب ولي فقيه و نظارت بر اوست و اگر مردم در انتخاب اعضاي خبرگان به افراد قوي و امين رأي دهند، نقشه هاي دشمن نقش بر آب و اميد آنها نا اميد خواهد شد.

حجت الاسلام اختیاری در پایان یادآور شد: مسؤلین برگزاری انتخابات تمام تلاش خود را در حسن اجرای انتخابات بکار گیرند تا بار دیگر با حضور حماسی مردم در پای صندوق های رأی دشمنان مأیوس تر شوند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha