شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مدارس انگلیس

حوزه / یک موضوع انشاء در یکی از مدارس انگلیس جنجالی شد. معلم این مدرسه از دانش آموزان خواسته بود نامه‌ای به والدین خود نوشته و در آن نامه به طور فرضی «دلایل گرویدن خود را به اسلام» برای والدین شان توضیح دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از theblaze.com، تکلیف مدرسه دانش آموزان در درس مطالعات مذهبی در جزیره گرنزی در انگلستان جنجال‌های اسلام‌هراسانه جدیدی به راه انداخته است.

 در این تکلیف معلم از دانش‌آموزان خواسته بود نامه‌ای به والدین خود نوشته و در آن نامه به طور فرضی «دلایل گرویدن خود را به اسلام» برای والدین شان توضیح دهند.

در این میان روزنامه‌ها و رسانه‌های انگلیسی با تیترهای جنجالی، اینگونه وانمود کرده‌‌اند که معلم مدرسه دانش‌آموزان را مجبور به گرویدن به اسلام کرده‌ است!

این درحالی است که تکلیف انشاء دانش آموزان، در راستای نویسندگی خلاق بوده و هیچ ارتباطی به گرویدن دانش آموزان مدرسه نداشته است.

به علاوه در پی نوشت تکالیف مدرسه دانش آموزان آمده است: لطفا توجه داشته باشید که این تکلیف مدرسه بخشی از درس نویسندگی خلاق بوده و کاملا فرضی است و شما با نوشتن این نامه به اسلام نمی‌گروید بلکه هدف از این تکلیف، آزمودن دانش شما در سالی اسن که گذشت. و قصد داریم قدرت استدلال و مباحثه را در شما مورد ارزیابی قرار دهیم.

در این تکلیف مدرسه که در رسانه‌های انگلیسی جنجال آفرین شد، از دانش آموزان خواسته شده بود که احساس خود را پس از گرویدن به اسلام بنویسند. و اینکه تا چه اندازه به خانواده خود علاقه دارند و تا چه حد به پذیرش انتخاب خود از جانب خانواده امیدوار هستند؟! 

یادآور می شود که این جنجالها در غرب اختصاص به انگلیس ندارد و موج اسلام هراسی در کشورهای غربی، رواج دارد. چندی پیش نیز والدین یک دختر آمریکایی از یک معلم مدرسه در مریلند به خاطر تکلیف درسی اسلامی به دادگاه‌های آمریکا شکایت کرده بودند و مدعی شدند که معلم مدرسه سعی داشته با ارائه تکلیف «شهادتین» فرزند آن‌ها را به اجبار مسلمان کند! این ادعای خانواده آمریکایی نیز جنجال‌های زیادی در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور براه انداخته بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha