یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
 قرآن

حوزه/ معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان گلستان، از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام مراد پارسایی، هدف از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث را ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و حدیث در بین طلاب اعلام کرد و گفت: این گونه برنامه ها سبب تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآنی و حدیثی می شود.

وی در ادامه افزود: با برگزاری این مسابقات به دنبال شناسایی و بکار گیری طلاب نخبه در زمینه مهارت‌ها و تخصص‌های قرآنی و حدیثی و بهره گیری از آنها، در راستای پیشبرد برنامه های آموزشی، تبلیغی و ترویجی حوزه های علمیه هستیم.

معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان گلستان ادامه داد: شرط شرکت در مسابقات قرآن و حدیث، داشتن شماره پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه می باشد.

حجت الاسلام پارسایی خاطر نشان کرد: این مسابقات در دو بخش برگزار خواهد شد که بخش نخست شامل حفظ موضوعی، حفظ یک جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا و مناجات خوانی و بخش دوم شامل معارف تفسیر، معارف و حفظ حدیث و تبلیغ قرآن محور خواهد بود.

وی افزود: شرکت کنندگان در ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث، می توانند به صورت همزمان در 2 رشته (یک رشته از بخش اول و یک رشته از بخش دوم) ثبت نام نمایند.

معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان در پایان گفت: علاقمندان تا20 اسفند فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه به نشانی www.howzeh.org نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha