دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نشست سواد رسانه ای در قم

رییس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی وابسته به حوزه هنری کشور تصریح کرد: اُفتادن در ورطه نیهیلیسم از جمله آفت های شیوع استفاده از شبکه های اجتماعی در دنیای کنونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر وحید یامین پور ، عصر امروز طی سخنانی در نشست " شبکه های اجتماعی، مرزهای شیشه ای" که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و در قالب سلسله نشست های سواد رسانه ای در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد با بیان این که یکی از عوارض رشد تکنولوژی های ارتباطی و رسانه ای در بستر فرهنگ غرب ، دچار شدن به نیهیلیسم است، اظهار داشت: نیهیلیسم در این جا به معنای از دست دادن توان تفکیک ارزش ها از ضد ارزشهاست که البته در وهله بعد باعث می شود افراد حتی معتقد به ارزش ذاتی نیز نباشند.

وی افزود: با رشد سریع وسایل ارتباط جمعی به ویژه شیوع استفاده از شبکه های اجتماعی ما با هجوم سرسام آور پیام ها در زندگی روبرو هستیم که متاسفانه زمان ادراک و فهم آن ها به شدت کاهش یافته است و این مساله گاه باعث سوء هاضمه در دریافت و ادراک پیام می شود و به تدریج به جایی می رسیم که پیام ها تهی از معنا می شوند.

این فعال حوزه رسانه ای خاطرنشان کرد: در واقع مشکل امروز دنیای ما این نیست که با کمبود اطلاعات روبرو هستیم بلکه به خاطر آن است که حقیقت پیام به ویژه در امور دینی و معنوی به خوبی درک و فهم نمی شود و به صورت ظاهری از آن عبور می گردد.

وی همچنین بیان داشت: اساساً جنس کار فرهنگی آن هم در مسیر اسلامی و انقلابی نیازمند دریافت و ادراک حقیقی معناست که متاسفانه گاه انبوه پیام های تولید شده و بازنشر شده در فضای مجازی مانع این امر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha