شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در شرائط بسیار حساسی قرار داریم و دشمن از همه جا کشور را کمین کرده، ولی در عین حال دارای مردم سالم هستیم و بهترین نمونه آن انتخابات اخیر در کشور بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله مکارم شیرازی عصر  امروز در دیدار رؤسای سازمان قضایی نیر وهای مسلح کشور با بیان این که  دستگاه قضاء از جایگاه حساسی در اسلام برخودار است، گفتند: باید طوری در نیروهای مسلح فعالیت کرد که  اعضاء  آن از هرگونه آسیبی در امان باشند و دشمن  نتواند در بین آنها نفوذ نکند و سلامت قصایی را  دچار خدشه کنند.

معظم له بیان داشتند: خوشبختانه خبرهای خوبی از این سازمان می رسد و آن این که پرونده های قضائی در این سازمان روبه افزایش نیست، برخلاف جاهای دیگر و این نشان دهنده این حقیقت است که فعالیت های خوبی در این سازمان درحال انجام است.

ایشان افزودند: برای اینکه آسیب های اجتماعی را کمتر کنیم و جلوی پیشرفت آن را بگیریم دو راه  پیشگیری و مبارزه و درمان  وجود دارد که معمولا پیشگیری دارای اثرات و برکات زیاد و هزینه کمتری است و این مسئله در طب هم به اجرا گذاشته می شود و باید در آسیب های اجتماعی هم به این سمت حرکت کرد.

دشمن برای تخریب نظام و دستگاه های مختلف فکر می کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: برای پیشگیری باید تشکیلات را دائم مراقبت کرد؛ هر ساله دشمن برای تخریب نظام و دستگاه های مختلف فکر می کند تا  ورود پیدا کند و اقدام به تخریب نماید؛ باید در مقابل آسیب ها، پاتک هم فراهم باشد تا خنثی کننده برنامه دشمن شود.

 معظم له بیان داشتند: بهترین برنامه را حضرت علی(ع) در عهد نامه مالک اشتر بیان کرده اند، «قاضی کسی است که  قبل از روشن  شدن حکم تحمل و صبر و بعد از روشن شدن حکم قاطعیت داشته باشد، این صفات مهم است.

 ایشان افزودند:در اسلام هم برنامه قضایی خاصی است که در دنیا نیست، اسلام می گوید« اگر هر چیز فکر قاضی را در هم می ریزد روی تشکیلات قصایی نیاید و قاضی رابطه مستقیم با بازار و مردم نداشته باشد».

قاضی نباید اهل رشوه باشد

حضرت آیت الله مکارم شیری اظهار داشتند: قاضی نباید اهل رشوه باشد و  این دستور دین  است و قاضی در جامعه اسلامی   هم  باید رفتار او موافق اسلام باشد و رعایت کند.

معظم له با بیان این که یکی از صفات قاضی این است که فروشنده نباشد اظهار داشتند: در شرائط بسیار حساسی قرار داریم و دشمن از همه جا  کشور را کمین کرده، ولی در عین حال دارای مردم سالم هستیم  و بهترین نمونه آن انتخابات  اخیر در کشور است.

 ایشان بیان داشتند: در نقطه ای از ایران در مسئله انتخابات مشکلی پیش نیامد و دشمن از  این قضیه در حیرت است و قاضی هم باید سالم باشد، سالم بودن قاضی، سلامت جامعه را هم تضمین می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha