پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام برادران - همایش مدیران مدارس مجری طرح معراج

حوزه/ حجت الاسلام برادران با تاکید بر ضرورت احیای امر اهل بیت(ع) در جامعه، ابراز داشت: دنیای امروز انسان را درگیر جسم کرده، به معنویت اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام برادران، کارشناس تربیتی  و مسائل خانواده، امروز در همایش "مدیران مدارس مجری طرح معراج"، در اهواز با بیان اینکه بر اساس روایات انسان پنج نشئه دارد، گفت: نشئه اول بعد از دوران رحم و ورود به دنیا است، سپس به ترتیب مرگ، برزخ، محشر و عالم قیامت نشئه‌هایی است که برای انسان ذکرشده است.

این کارشناس تربیتی، با تصریح بر این که اوصاف هر فرد همیشه همراه او خواهد بود، افزود: همان‌گونه که زندگی می‌کنیم، می‌میریم و خدا نکند بسیاری از ما با همین روحیه برانگیخته شویم.

وی با طرح این پرسش که برجسته‌ترین صفتی که می‌خواهیم با خود به آخرت ببریم، کدام است؟ اظهار داشت: برجسته‌ترین صفت که بر اساس آیات و روایات به دست می‌آید، محبت اهل‌بیت(ع) که ریشه دین است، لذا اگر ریشه درخت خشک نشده باشد، می‌شود امید به سبز شدن دوباره آن داشت، بنابراین محبت اهل‌بیت(ع) شاخصه ای است که می‌توان آن را برجسته‌ترین صفت برای انسان دانست.

حجت الاسلام برادران با تاکید بر ضرورت احیای امر اهل بیت(ع) در جامعه، ابراز داشت: دنیای امروز انسان را درگیر جسم کرده و به معنویت اهمیتی نمی‌دهد.

این کارشناس تربیتی خطاب به مدیران مدارس افزود: شما باید به ‌عنوان کسانی که با نوجوانان و جوانان در ارتباط هستید، دل‌های آن‌ها را با محبت اهل‌بیت(ع) آمیخته کنید و این مهم حاصل نمی‌شود، مگر این که فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مدارس را به مساجد مرتبط کنیم.

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همه دولت‌ها در امر فرهنگ کوتاهی کرده و به وظیفه خود عمل نکردند، لذا آن‌هایی که در موقعیت‌های مختلف در عرصه‌های تربیتی و پرورشی فعالیت دارند باید خود دست بکار شده و هرچه می‌توانند در جهت ایجاد محبت اهل‌بیت(ع) در دل جوانان و نوجوانان در قالب کار فرهنگی فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام برادران بابیان این که حیف است که عمر انسان در ارتباط دادن بچه‌ها به مسجد، دین و اهل‌بیت(ع) صرف نشود، خطاب به مدیران مدارس، افزود: آنچه می‌توانیم در قیامت به آن تمسک کنیم، فعالیت‌هایی است که در زمینه های فرهنگی و اعتقادی انجام داده‌ایم.

وی، در پایان بابیان اینکه 80 درصد از سرداران شهید، اوقات فراغتشان را در مساجد می‌گذراندند، ابراز داشت: باید بدانیم در آموزش ‌و پرورش هم منفعل خواهیم بود، مگر این که فعالیت‌های تربیتی ما در مدارس به مساجد مرتبط شود و دانش آموزان را به مسجد بکشانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha