چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/ حجت الاسلم والمسلمین طاهری با اشاره به این که اسلام توجه خاصی به مسأله مشاوره دارد، گفت: نهادینه سازی فرهنگ مشاوره می تواند اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی و تهذیبی طلاب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، چهارشنبه شب در مراسم آغاز به کار نخستین مرکز مشاوره حوزه علمیه استان، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با مهم ارزیابی کردن مسأله مشاوره در حوزه های علمیه، گفت: یکی از مراکزی که حوزه استان تاکنون از آن محروم مانده بود، همین مرکز مشاوره بود.

وی با بیان این که بسیاری از آسیب های احتمالی در مراکز مشاوره شناسی و رفع می شوند، افزود: باید زمینه ای برای تقویت این مراکز مهم فراهم شود تا شاهد به حداقل رسیدن آسیب های اجتماعی و اخلاقی باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی آسیب ها طلاب و مدارس علمیه را تهدید می کنند، خاطرنشان کرد: تقویت بحث مشاوره در مدارس بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های پیش رو است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اسلام توجه خاصی به مسأله مشاوره دارد، گفت: ارائه مشاوره به طلبه در مسائل مختلف می تواند مسیر صحیح را برای موفقیت او نشان دهد.

وی با تأکید بر این که فرهنگ مشاوره باید در میان طلاب و همچنین مدارس علمیه نهادینه شود، گفت: فرهنگ مشاوره به طور حتم می تواند اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی و تهذیبی طلاب حوزه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه حضور مشاوران در مدارس علمیه را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه اندازی مرکز مشاوره در مازندران شاهد حضور مستمر مشاوران در مدارس و ارتباط مناسب و مستمر با طلاب باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر برخی از طلاب در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار مشکل هستند، گفت: آغاز به کار این مرکز می تواند مشکلات موجود در این بخش را به حداقل رسانده و در جهت رشد و تعالی طلاب گام بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha