شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: امروز نیازمند مجلس و دولت همدل و همزبان هستیم و قطعا با کمک یکدیگر می توانیم روز به روز برای ملت، افتخار آفرین باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  در جمع پرشور استقبال کنندگان در جوار شهدای گمنام میدان تاریخی امیر چقماق یزد، این استان را قهرمان پرور و نگین کویر خواند و یاد و خاطره همه شهدای یزد، به ویژه شهدای تیپ الغدیر یزد، شهید محراب درالعباده آیت الله محمد صدوقی(ره)  را گرامی داشت و یزد را دیار گفتگوی تمدن ها خواند.

وی یزد را شهر ایمان، عرفان و عشق به خاندان رسالت معرفی کرد و گفت : شما در سال 54 تا 57 در انقلاب اسلامی چه ها که نکردید و بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین 57 بودید.

رئیس  جمهور افزود : بنده در فروردین 57 (قیام مردم یزد) در دارالعباده بودم و دلاوری های شما را از نزدیک دیدم و من قهرمانی های تیپ الغدیر را در عملیات های مهم به ویژه عملیات خیبر از نزدیک دیدم و شما دار ایمان و جهاد و فداکاری و کوشش و عشق به امام و رهبر انقلاب و کشور ایران هستید.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی   تصریح کرد : بنده شاگرد سید محمد محقق داماد و شاگرد آیت الله شیخ مرتضی حایری یزدی بوده ام و استوانه های علم و دانش در حوزه علمیه قم و بالاتر و مؤسس حوزه علمیه قم از دیار شماست و نیز با استعداد ترین شاگردان حوزه از دیروز و امروز از دیار دارالعباده هستند.

وی با تقدیر از حماسه مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه، گفت : من در سال 59 وارد مجلس شدم و نماینده شما شهید دکتر سید رضا پاک نژاد، چشم و چراغ مجلس بود و ایران قهرمان خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نمی کند.

رئیس جمهور تصریح کرد : در انتخابات هفتم اسفند، اخلاق و میانه روی بر بداخلاقی و افراط پیروز شد و باید پس از انتخابات برای ایرانی سربلند تر و آباد تر، با وحدت و اتحاد کار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی  ادامه داد : شما پای صندوق انتخابات بار دیگر نشاط را بازگرداندید و رای شما رای  به عقلانیت و امید به آینده بود و امروز روحی جدید و امیدی جدید در کالبد ملت دمیده شده، امروز روز اتحاد و وحدت است و خداوند نعمت بزرگی در انتخابات داد و سپاس این نعمت خدمت به مردم است و دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است.

وی با بیان این مطلب که مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار یکدیگر برای حل مشکلات ایران و بویژه یزد بیش از گذشته تلاش خواهند کرد، اظهار داشت: امسال به دلیل رکود جهان و کاهش بی سابقه تاریخی قیمت نفت به ویژه در دوسال گذشته به یک پنجم و یک ششم کاهش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی  ابراز داشت: ارزش پول ملی روسیه در طول یکسال و نیم گذشته 98 درصد کاهش یافته، یعنی تقریبا به نصف رسیده و در جمهوری آذربایجان 104 درصد، ترکیه کشور همسایه ما با وجود عدم صادرات نفت، ارزش پول آن 31 درصد ، ترکمنستان 22 درصد و در قزاقزستان 88 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده و دولت منتخب شما ارزش پول ملی شما را علی رغم کاهش نفت، حفظ کرده و ثبات و آرامش بازار و وضعیت تورم را حفظ کرده و درست است که جوانان ما چشم به آینده دارند و کسانی که انتخابات را فراموش کردند در دوران وفور نفت در سال های گذشته با این که درآمد نفتی ما 120 میلیارد دلار بود، هیچ اشتغالی برای جوانان ما درست نکردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: من قبول دارم کار برای جوانان ایجاد شود و خواهش من از محققین، اساتید و دانشجویان که آمار اشتغال پاییز امسال را با پاییز 92 مقایسه کنند که تعداد شاغلین بیش از یک میلیون نفر افزایش نشان می دهد و در دو سال گذشته سالی 600 هزار اشتغال ایجاد شده و ما همچنان نیازمند اشتغال و رونق اقتصادی هستیم.

نیازمند مجلس و دولت همدل و همزبان هستیم

حجت الاسلام و المسلمین روحانی  تصریج کرد: من به مردم یزد قول می دهم که سال 95 سال رونق اقتصادی مردم ایران خواهد بود و از همه می خواهم آمارها را در پایان سال توضیح دهند و ما قدم به قدم به سمت جذب سرمایه داخلی و خارجی، همچنین رونق اقتصاد و اشتغال  حرکت می کنیم و ما نیازمند مجلس و دولت همدل و همزبان بوده  و با کمک یکدیگر می توانیم روز به روز برای ملت افتخار آفرین باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha