شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان یزدی با تاکید بر این که رقابت های انتخاباتی تمام شد و اکنون نوبت همدلی است، گفت: در مجلس به همه جناح ها و سلیقه ها نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، شامگاه دوشنبه، در دیدار علما، روحانیون، ایثارگران و برگزیدگان استان یزد، خاطرات خود از این استان را به یادماندنی خواند و گفت : در سال های 54 تا 57 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از یزد خاطره دارم و آخرین سخنرانی من در یزد به  فروردین 57 در منزل شهید آیت الله صدوقی برمی گردد و یک بار دیگر نیز قبل از ریاست جمهوری برای رحلت فرزند شهید صدوقی و امام جمعه فقید یزد مرحوم صدوقی به یزد آمدم.

وی، نقش علما و حوزه های علمیه را مهم خواند و  افزود: راه  و  رسم دیانت و فقاهت و تلاش در زمینه تحقیقات دینی و فرهنگ دینی باید ادامه یابد، زیرا هر چه داریم از اسلام و انقلاب است و عزت ما در سایه اسلام و دین به دست آمده و به آن افتخار می کنیم.

رئیس جمهور با شاره به آمار 14 هزار نفری ایثارگران استان یزد به ویژه شهدا، اظهار داشت : تیپ 18 الغدیر یزد یکی از واحدهای به نام در صحنه های دفاع مقدس بود و همراه با لشکر امام حسین (ع) اصفهان، نقش بسزایی در عملیات خیبر داشت و تا پایان دفاع مقدس همواره جزء رزمندگان و واحدهای عملیاتی سرآمد بودند.

 وی با تأکید بر این مطلب که  تلاش دولت نسبت به خانواده های شهدا و ایثارگران روزافزون است، افزود : به شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان درود می فرستیم و تلاش این دولت این بوده که نسبت به خانواده های ایثارگر روز به روز افزون شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به سختی های سال 94، بیان کرد :  تیم اقتصادی دولت در فروردین و اردیبهشت امسال پیش بینی می کرد که فصل زمستان توانایی پرداخت حقوق کارمندان را نداریم و من به تیم اقتصادی امیدواری می دادم و هم اکنون توانستیم حقوق همه کارمندان را پرداخت کنیم .

وی، صبر و امید مردم را در سال 94 به ویژه در خصوص پرونده هسته ای خوب توصیف کرد و افزود: پرونده هسته ای و مذاکرات را با موفقیت به پایان رساندیم و همه صاحبنظران دنیا و حتی دشمنان، ما را در این مذاکرات پیروز می دانند.

*دولت نیازمند حضور همه فرهیختگان و مردم است

رئیس جمهور تصریح کرد : تیم مذاکره کننده ما در تاریخ سیاسی کشور کار عظیم و بزرگی انجام داد و حقوق خود را بازستاندیم و با لغو همه تحریم ها، شرایط توسعه کشور را آماده کردیم.

وی ابراز داشت : توقع ما از همه فرهیختگان و صاحب نظران این است که با تمام توان و سرمایه به صحنه بیایند و کمک کنند و دولت به عنوان نماینده مردم، زمانی موفق می شود که همه مردم به صحنه بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از ملت و دست اندرکاران برگزاری انتخابات  هفتم اسفند، اظهار داشت : انتخابات یک نشاط سیاسی عمومی به وجود می آورد و امام راحل به عنوان معمار انقلاب در قبل از پیروزی انقلاب در نوفل لوشاتو در جلساتی که با فعالان انقلابی برگزار می کردند؛ برگزاری انتخابات را در ایران طراحی کردند و بنا به تأکید ایشان شعار « استقلاب، آزادی، جمهوری اسلامی» جایگزین شعار پیشنهادی « استقلال ، آزادی، حکومت اسلامی» شد.

*انتخابات، تضمین انقلاب و امید مردم

رئیس جمهور، « انتخابات» را  به عنوان تضمینی برای انقلاب و امید مردم خواند و افزود : مردم هر تغییری بخواهند با رأی خود پای صندوق می توانند ایجاد کنند و صدای رسای مردم در انتخابات و با رأی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با هنرمندانه خواندن حضور مردم در پای صندوق های رأی، تصریح کرد: انتخابات، استمرار نظام اسلامی ماست و مردم می توانند نظرات خود را ارائه کنند و در این انتخابات به دنیا اعلام کردند، اگر اعتراضی داریم با زبان قانون اعلام می کنیم.

*قانونمندی تمام مراحل انتخابات هفتم اسفند

 وی تمام مراحل برگزاری انتخابات از تأیید صلاحیت ها تا برگزاری و اعلام نتایج را قانونمند خواند و گفت : کسی کار خلاف قانون نکرد و همه در چارچوب قانون حرکت کردند و اگر افرادی بر خلاف انتظار صلاحیت آنان تأیید نشد مردم راه دیگری پیدا کردند و این قانونمدار بودن مردم کار بزرگی است .

رئیس جمهور با تصریح بر این مطلب که در تمام مراحل انتخابات، آرامش و امنیت برقرار بود بیان کرد : لازم نیست برخی مشکلات را مردم بدانند و در زمینه انتخابات برخی مشکلات را پشت پرده حل می کردیم و روز انتخابات بسیار سخت بود و کار هنرمندانه ای از سوی کارکنان دولت، جناح ها، احزاب و مردم صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تإکید کرد: در مجلس باید همه جناح ها باشند و فکر حذف جناح توسط یک جناح، مطرح نیست و حتی تفکری نمی تواند تفکر دیگری را حذف کند.

وی با اذعان بر این مطلب که ما پیرو امام صادق(ع) هستیم، اظهار داشت: حتی در مسجد پیغمبر(ص)، با امام صادق(ع) و با شاگردان امام(ع) بحث می کردند و ما با پیروی از ایشان باید تحمل خود را در برابر افکار یکدیگر بالا ببریم و باید همدیگر را به رسمیت بشناسیم و افکار دیگران را تحمل کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی انتخابات تمام شد دیگر رقابت انتخاباتی باید به آن شکل تعطیل شود و به فکر مردم و شهر خود باشیم و ما نیازمند به انسجام و برادری و مهربانی هستیم.

رییس جمهور، یزدی ها را نمونه بارز زندگی مسالمت آمیز با غیر مسلمان ها از جمله زرتشتی ها دانست و گفت: اقلیت ها در مجلس نماینده دارند و برای قانونگذاری نظر می دهند  و نقش دارند، چرا در کنار هم نباشیم؟ افکار محتلف در کشور  وجود دارد و باید برای ساختن کشور خود را آماده کنیم.

*تجلیل از مردم دارالعباده

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با ستودن سختکوشی و سازگاری  مردم دیار دارالعباده در برابر شرایط سخت کویر، گفت: استان یزد به افراد مبدع و سازگار با محیط معروف است  و کاری که یزد در زمینه قنوات انجام داده یک کار هنرمندانه ای بوده و خارجی ها از قنات به عنوان یک ابداع بزرگ در برابر شرایط محیطی یاد می کنند.

وی تصریح کرد : استان یزد بنا به سابقه تاریخی خود در سازگاری با شرایط سخت کویر می تواند در محیط زیست، صنعت و زمینه شرایط کشاورزی سخت کویر پیشتاز باشد.

رئیس جمهور با اذعان بر این مطلب که من خودم پرورش یافته کویر هستم، افزود :  استعدادهای بزرگی در حاشیه کویر هست و ما در شرایط بعد از برجام که در حال باز شدن است همه باید دست به دست هم دهیم و به موفقیت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان با « فاطمی» خواندن سال های اخیر که با شهادت حضرت فاطمه (س) آغاز و پایان یافته است گفت: سال آینده سال میلاد فاطمی و سال رحمت و برکت است و همه باید در کنار رهبرمان متحد و برادر باشیم.

انتهای پیام 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha