جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام امیرالمومنین(ع) خرم آباد گفت: مبلغان، مروجان آموزه های اخلاقی در بین آحاد جامعه بوده و باید این آموزه ها را با بیانی جذاب به مخاطبان ارائه کنند.

حجت الاسلام سید محمد صدری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه روحانیون اشاعه دهنده و مبلغ احکام نورانی دین اسلام، سیره اهل بیت(ع) و آموزه های ناب معنوی در جامعه هستند، گفت: مبلغان مشعل داران و هدایت گران راه درست و صحیح در جامعه هستند و باید قدر و شأن جایگاه و رسالت خود را به خوبی بدانند و روز به روز در ارائه خروجی موفق تبلیغی خود، بیشتر همت داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ همواره پناهگاه و مورد اعتماد اقشار جامعه بوده و هستند افزود: روحانیت علاوه بر مشاوره های لازم در منبرهای خود همواره گره گشا و رفع کننده مشکلات اجتماعی و خانوادگی اقشار جامعه نیز بوده اند.

تبلیغ کارآمد ،تبلیغی متناسب با نیاز جامعه

مدیر مدرسه سفیران هدایت امیرالمومنین(ع)خرم آباد با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت در تبلیغ شناخت کامل از ویژگی های جامعه هدف و نیازمندی های آن جامعه است، تصریح کرد:مبلغان برای تبلیغی کارآمد و اثر گذار باید محورهای تبلیغی خود را به روز، منسجم، هدفمند و متناسب با نیاز مخاطبان تنظیم نمایند، چرا که تبلیغ اثر گذار تبلیغی است که پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

حجت الاسلام صدری با بیان اینکه مبلغ موفق فردی است که تبلیغ و توجه به این اصل مهم را در راس برنامه های زندگی خود قرار دهد خاطر نشان کرد:یک مبلغ موفق باید با پشتکار ،عشق و علاقه و تنها برای رضای خدا رسالت خود را انجام دهد.

بیان مباحث اخلاقی از ضروریات روز جامعه

وی با بیان اینکه بیان مباحث اخلاقی، اعتقادی از نیازهای روز مخاطبان است، بیان داشت: مبلغان تلاش کنند تا مباحث اخلاقی را بر مبنای آیات و روایات قرآنی به مخاطبان ارائه دهند و برای موفقیت در این راه انس با قرآن،مطالعه روز افزون کتب و منابع دینی نیاز اساسی مبلغان است.

مدیر مدرسه علمیه امام امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه طلاب جوان نیز باید با شور و علاقه رسالت تبلیغی خود را در همان دوران تحصیل انجام دهند افزود: طلاب با مطالعه و شرکت در دوره های مباحثه و پشتکار می توانند مبلغانی کارآمد در جهت هدایت و روشنگری جامعه باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha