شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: سخنانی در جامعه درباره خانواده شهداء شنیده شده که می گویند به آنان امتیازاتی در دانشگاه ها داده می شود؛ لذا باید در پاسخ به آنان گفته شود: امنیت امروز ایران اسلامی، مدیون رشادت های آنان است و هزینه امنیت نظام و انقلاب را شهداء و خانواده آنان پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشتند: فعالیت های مناسبی در این بنیاد انجام شده که نشان از توجه این بنیاد به شهدا و خانواده آنان است.

ایشان ابراز داشتند: باید با رسیدگی و خدمات رسانی به خانواده های شهدا، از مشکلات آنان کاست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه احترام به خانواده شهدا، قدردانی از زحمات آنان است، خاطرنشان ساختند: شهدا باعث امنیت، پیروزی، اقتدار و ریشه دار شدن نظام شده و حق آنان این است که یاد آنان را گرامی بداریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: باید نسبت به آینده انقلاب و نظام توجه جدی داشته باشیم؛ زیرا انقلاب دشمنان بسیاری دارد و از این رو پاسداشت مقام شهدای گذشته، سبب دلگرمی جامعه خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: امروز قدردانی از خانواده شهدا سبب آن خواهد شد که نظام در برابر اهریمنان دچار قدرت و اقتدار شود؛ بنابراین قدردانی از شهدا و خانواده آنان، در آینده ضامن امنیت اسلام و انقلاب در برابر دشمنان خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: حرف هایی در جامعه درباره خانواده شهدا شنیده شده که می گویند به آنان امتیازاتی در دانشگاه ها داده می شود؛ لذا باید در پاسخ به آنان گفته شود: امنیت امروز ایران اسلامی، مدیون رشادت های آنان است و هزینه امنیت نظام و انقلاب را شهداء و خانواده آنان پرداخته اند؛ پس باید از برخی از مزایا استفاده نمایند.

معظم له ابراز داشتند: باید در کنفرانس هایی که در صدا و سیما برگزار می شود، این مباحث شفاف سازی شده و برای جامعه بیان شود.

ایشان خاطرنشان ساختند: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده است و حیات دارد، دشمن خواهد ترسید؛ چراکه این فرهنگ، سلاحی است که در هیچ زرادخانه ای پیدا نخواهد شد و در طول 8 سال جنگ در برابر دشمنان، هیچ خودکشی در جبهه های جنگ صورت نگرفته؛ ولی در غرب شنیده ایم که در پادگان های نظامی سربازان آنان اقدام به خودکشی می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha