یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 374315
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
هفته نامه افق حوزه

حوزه /چهارصد و پنجاه و چهارمین شماره هفته نامه «افق حوزه»، به انضمام ویژه نامه افق خانواده، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» هفته نامه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

عناوین برتر این شماره هفته نامه "افق حوزه" عبارتند از: «همایش «حوزه و عرصه بین ‌الملل» ضرورت نگاه حوزه به جغرافیای مذهبی جهان»، «آرامش ابدی خادم مخلص در جوار امام رئوف (ع)»، «آیت الله العظمی بهجت حد نصاب فقاهت و معرفت بودند»، «آخرین اجلاس دوره چهارم رهبری»، «پیشرفت و گسترش حوزه های علمیه خواهران»، «هرچه داریم در سایه اسلام عزیز به دست آمده است»، «حزب الله هرگز پرچم مقاومت را زمین نخواهد گذاشت»»،«ضرورت ثبت و ضبط خاطرات تبلیغی برای کاربست فراگیر آن ها»، «وقف علمی افزایش یابد»، «قرآن چگونه به مسئلۀ وحدت اسلامی پرداخته است؟»..افق خانواده

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «میهمانی باشکوه»، «صله رحم»، «6 راه حل برای ترس های کودکان»، «حفظ سلامتی در خانه تکانی»، «عواقب بی توجهی به فشار خون».

* درس اخلاق آیت الله ‌‌العظمی مظاهری

آیت الله ‌‌العظمی مظاهری در درس اخلاق خود با موضوع "صبر در زندگی"، بیان کردند: از نظر قرآن خانواده بالاترین نعمت است. انسان فطرتاً نیاز به پناهگاه دارد تا در مصایب و شداید به آن پناه ببرد و سکونت دل و اطمینان خاطر پیدا کند. قرآن این پناهگاه را معرفی کرده، می فرماید: «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها» یعنی زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن و به عبارت دیگر خانه و خانواده، پناهگاه و محل سکونت خاطر است که هیچ چیزی نمی تواند به جای آن بنشیند.

اگر میان زن و شوهر ایثار، فداکاری و عفو حکم فرما باشد، آرامش و سکونت خاطر حاصل می شود که بی نظیر است و این آرامش حتی با پسر و دختر خوب و با تربیت و با ثروت و مقام حاصل نمی شود. و لو این که از بعضی امکانات مادی محروم باشند، آرامش و سکونت خاطر دارند و این به تجربه ثابت شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha