جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام عبداللهی کرمانشاه

حوزه/ طلاب و روحانیون باید نسبت به خطرات هجمه های فرهنگی دشمنان آگاه و هوشیار باشند، چرا که دشمن از غفلت جامعه استفاده کرده، مصائب فراوانی را برای ایران اسلامی به بار می آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالخالق عبداللهی در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه "حاج شهباز خان" کرمانشاه که ظهر امروز برگزار شد، عنوان داشت: ذکر و یاد خدای سبحان موجب روشنفکری و حفظ ایمان انسان ها می شود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: معرفت و اطاعت به خداوند متعال و همچنین خداشناسی سه مقوله ای است که انسان و بشریت را به جایگاه واقعی که پروردگار برایش مشخض کرده، می رساند.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: وجود دنیا دلیلی برای جهان پس از مرگ است، لذا برای سعادت ابدی تمسک جستن به خداوند متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام) از ضروریات است.

وی با اشاره به آثار و برکات ذکر خداوند و دعا به درگاه الهی ابراز داشت: یکی از فواید دعا و یاد خداوند حل مشکل فقر و تنگدستی است، زیرا خداوند به ندای بنده هایش گوش فراداده و نیازهای آن ها را برآورده خواهد کرد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه دعا همانند قطرات باران با برکت است بیان داشت: دعا و ذکر الهی موجب می شود پروردگار آرام آرام برکات خود را بر بندگانش نازل و آن ها را از عذاب خود نجات می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به حدیثی از سیدالشهدا (ع) عنوان داشت: کور شود چشمی که نتواند خداوند متعال را ببیند و نعمت های او را درک کند؛ لذا طلاب و مروجان دین از هدیه های الهی استفاده کرده و قیامت خود را غنی کنند.

وی اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید نسبت به خطرات هجمه های فرهنگی دشمنان آگاه و هوشیار باشند؛ چرا که دشمن از غفلت جامعه استفاده کرده، مصائب فراوانی را برای ایران اسلامی به بار می آورد؛ مخصوصا امروز که دشمن در کمین جوانان است و باید از آنان حراست کرد.

استاد اخلاق در پایان لباس مقدس روحانیت را نعمتی برای طلاب دانست و گفت: طلاب و روحانیون با مجاهدت و تلاش دوچندان از اعتقاد عمیق مردم در راستای ثبیت انقلاب اسلامی استفاده کرده، معارف و انوار الهی را در قلوب مؤمنان و مردم نهادینه نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha