چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام رضا(ع)

حوزه/ استاد دانشگاه روسی با اشاره به این که اهل سنت به اهل بیت(ع) ارادت ویژه ای دارند، ادامه داد: من به كشور‌هاي مسلمان زيادي همچون گرجستان، تركيه، آذربايجان و ... سفر كرده‌ام، اما وسعت و معنويت حرم مطهر امام رضا(ع) را در هيج جا نديدم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شعبان حافظ اف با بيان اين كه براي اولين بار است به حرم مطهر رضوي مشرف مي شود، گفت: با حضور در اين مكان مقدس حال روحي انسان تغيير مي‌كند كه قابل توصيف نيست.

استاد دانشگاه روسی با اشاره به این که اهل سنت به اهل بیت(ع) ارادت ویژه ای دارند،  ادامه داد: من به كشور‌هاي مسلمان زيادي همچون گرجستان، تركيه، آذربايجان و ... سفر كرده‌ام، اما وسعت و معنويت حرم مطهر امام رضا(ع) را در هيج جا نديدم.

وي با بيان اينكه معماري ايراني و اسلامي در تمامي صحن ها و رواق‌هاي اين بارگاه منور ديده مي شود، افزود: امروزه عناصر معماري اسلامي ايراني در معماري جهان تاثير گذاشته است تا جايي كه معماران روسي زماني كه مي‌خواهند آثار تاريخي بسازند خواسته يا ناخواسته از معماري اسلامي استفاده مي‌كنند.

وی، برنامه‌هاي تدارك ديده شده اين آستان مقدس براي زائران غيرايراني را بسيار مفيد دانست و تصريح كرد: زائران زيادي از سراسر جهان با زبان‌ها و فرهنگ هاي مختلفي به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف مي شوند كه برگزاري چنين برنامه‌هايي مي‌تواند به شناخت فعاليت‌ها و بخش هاي مختلف اين بارگاه منور كمك زيادي كند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha