یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم خواستار اهتمام هر چه بیشتر مبلغان حوزوی در ایام فاطمیه به منظور ترویج سبک زندگانی حضرت زهرا(س) در سطح جامعه شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما اگر بتوانیم آحاد جامعه به خصوص نسل جوان را با شاخصه ها و مؤلفه های زندگانی اهل بیت(ع) به ویژه فاطمه زهرا(س) به عنوان حجت و الگوی همه ائمه اطهار(ع) آشنا کنیم و این مسیر نورانی را به خوبی ادامه دهیم، قطعاً بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی ما مرتفع می شود.

وی افزود: صدیقه کبری(س) در همه ابعاد و عرصه های زندگانی پربرکتشان چه از حیث نوع و چگونگی ازدواج، ارتباط با پدر و به ویژه پس از ازدواج خاصه در بُعد فرزندداری و همسرداری بهترین اسوه و الگو برای همه ما به خصوص بانوان محترم می باشند که باید این شاخصه ها برای مردم به درستی و به زبان ساده و قابل فهم بیان شود.

این استاد حوزه با بیان این که حضرت زهرا(س) واسطه فیض الهی و حجت الهی بر همه خلائق می باشند، گفت: ذات باریتعالی دو اسم دارد که یکی فاطر است به معنای آفریدگار و دیگری رب به معنای پروردگار که متعلق هر دو نیز واژه حمد و سپاس است؛ وقتی از امام صادق(ع) سوال می کنند که چرا اسم مادر شما فاطمه(س) است، حضرت می فرماید که خداوند فاطر است و مادر ما فاطمه(س) که این تعبیر حقیقتاً تعبیر سنگین و عجیبی است.

وی افزود: ارتباط خدای متعال با مخلوقات، ارتباط آفریدگاری و دایم الفضلی است و این ارتباط در سیر نزولی خود باید دوباره به ذات پروردگار بازگردد که حلقه این ارتباط حضرات معصومین(ع) به ویژه زهرای مرضیه (س) است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی گفت: در واقع وقتی می خواهیم با پروردگار عالم ارتباط برقرار کنیم و زمینه سیر صعودی خود را فراهم کنیم وسیله خاصه خدای متعال حضرت زهرا(س) است که مبلغان فاطمیه و اساتید باید این جایگاه و عظمت ام ابیها(س) را برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha