دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ حجت الاسلام مدنی با اشاره به این که سوره کوثر در شأن حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شده، گفت: جایگاه علمی و معنوی حضرت فاطمه زهرا(س)، محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

حجت الاسلام رضا مدنی در گفتگو با خبرنگار خبرگرای «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه(س )، اظهار داشت: جایگاه علمی و معنوی حضرت فاطمه زهرا(س)، محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

وی با اشاره به این که سوره کوثر در شأن حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شده، ابراز داشت: ما باید در جامعه امروز شخصیت صدیقه طاهره(س) را برای مردم و جوانان تبیین کنیم.

این استاد حوزه با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی، تصریح کرد: سبک زندگی فاطمی پایه های استواری جامعه است و اگر به آن عمل کنیم، قطعاً می توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان در جامعه ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به عوامل نفوذ دشمن از دیدگاه حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد:  بهترین راه­کار برای مقابله با دسیسه های دشمن تمسک به قرآن، نماز و انفاق در راه خداست که می تواند نقشه های دشمن را بی نتیجه بگذارد.

حجت الاسلام مدنی، عفاف و حجاب را از شاخصه های‌ بارز شخصیت حضرت زهرا(س) دانست و خاطرنشان کرد: ما باید الگو های عفاف و حجاب را در جامعه معرفی کنیم و راه های نفوذ دشمن و آسیب های اجتماعی، بی حجابی را به مردم گوشزد کنیم تا از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر این که الگو بودن حضرت زهرا(س) باید به صورت عملی در زندگی ما نهادینه شود، یادآور شد: روحانیون باید گسترش سیره حضرت فاطمه (س) را به عنوان یک ارزش نهادینه کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha