یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استقبال بی‌سابقه مردم آمریکا از  روز درهای باز مساجد

حوزه / هزار تن از مردم شهر ناپرویل در ایالت ایلینویز آمریکا از مرکز اسلامی این شهر بازدید به عمل آورده، جزوات و بروشورها درباره اسلام را برای مطالعه برداشته و درباره خدمات اعراب و مسلمانان به علم و هنر اطلاعات بدست آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  شیکاگو تریبون، تقریبا 1000 تن از مردم شهر ناپرویل در ایالت ایلینویز آمریکا از مرکز اسلامی این شهر بازدید به عمل آورده، جزوات و بروشورها درباره اسلام را برای مطالعه برداشته و درباره خدمات اعراب و مسلمانان به علم و هنر اطلاعات بدست آوردند.

در این مراسم همچنین بعضی از آثار و محصولات هنری اعضای مرکز اسلامی نیز به نمایش گذاشته شد.

گفتمان میان ادیانی

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین غذاهای ناحیه مدیترانه اسلامی را چشیدند، اما غذای اصلی این نشست، گفگتوهای مذهبی میان مسلمانان و پیروان ادیان دیگر بود که منصور سید امام جماعت این مسجد را برای ساعت‌ها در این گفتگوها درگیر کرد و او حدودا 4 ساعت به ارائه اطلاعات درباره دین اسلام و حضرت محمد (ص) با صدها تن از بازدیدکنندگان مشغول بود.استقبال بی‌سابقه مردم آمریکا از  روز درهای باز مساجد

سید در این باره گفت: نه تنها از حضور و ملاقات بیشمار غیرمسلمانان از مسجد خرسند هستیم، بلکه بیشتر از همه خوشحالیم که توانسته‌ایم فرصتی داشته باشیم تا درباره اعتقادات و عقاید مذهبی مان درباره اسلام به مباحثه پرداخته و تصورات غلط و پیش‌داوری‌های ذهن ملاقات کنندگان بسیاری را درباره آیین اسلام برطرف کنیم. عده‌ زیادی امروز به اینجا آمده و با رضایت تمام درباره اسلام به پرس و جو می‌پرداختند. ایده درهای باز به ما کمک می‌کند بتوانیم درباره اعتقادات و نقشمان درجامعه با مردم عادی صحبت کنیم. بهترین بحثی که من داشتم با یک زن یهودی بود که  پیش‌فرض‌های نادرستی درباره اسلام داشت و نظراتش را با من درمیان گذاشت و بحث خوبی در این باره داشتیم. این گفتگو مرا بسیار به وجد آورد و باعث شد تمام روز احساس خوبی داشته باشم.

قربانیان اصلی تروریسم

سید که از هندوستان به آمریکا مهاجرت کرده است، درباره اهمیت روز درهای باز در مساجد گفت: این مراسم به ما فرصت گفتمان میان دینی با دیگر مردم اجتماع را می‌دهد. اگرچه امروزه حملات خشونت آمیزی توسط عده‌ای که نام خود را مسلمان گذاشته‌اند رخ داده است، اما صلح و دوستی از اصول بنیادین اسلام است و در حقیقت بسیاری از قربانیان اصلی این خشونت‌ها نیز مسلمانانی هستند که به این ایدئولوژی‌های افراط‌گرایانه از اسلام تن نمی‌‌دهند.

رسانه‌های غربی رویکرد درست شناخت اسلام نیستند

رضوان علی که معلم دبیرستان و از  روحانیون مرکز اسلامی ناپرویل است نیز در خصوص تبلیغات رسانه‌ای علیه اسلام در رسانه‌های آمریکایی خصوصا در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من و سایر روحانیون این مراسم را برگزار کردیم که تا به سئوالات و نگرانی‌های ایجاد شده در مردم درباره اسلام پاسخ درست بدهیم. قصد ما این بود که برخلاف آنچه رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند، یک گفتمان درست و حقیقی در خصوص اسلام داشته باشیم.

علی و سایر روحانیون مذهبی و اعضای مرکز اسلامی شرکت کننده در این مراسم به سئوالات مردم درباره تروریسم، مسائل مربوط به زنان، قوانین شرعی، ازدواج میان ادیانی، پوشش و حجاب اسلامی، غذاهای حلال و غیره پاسخ دادند. آئودی مک گی یک زن مسیحی  از اهالی آرورا بود که با روحانیون مسجد از جمله علی درباره دیدگاه مسلمانان از مسیح به عنوان پیامبر خدا و غلط بودن تصور مسیحیان از عیسی به عنوان فرزند خدا به گفتگو نشست. این زن مسیحی پس از یک گفتگوی طولانی با علی درخصوص عقاید اسلامی به خبرنگاران گفت: مسلمانان مردمی خوش برخورد هستند و من برای این به اینجا آمده‌ام تا درباره اسلام بیشتر بدانم. و در آخر به این نتیجه رسیدم که برای شناخت اسلام به جای گوش دادن به اخبار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید از خود مسلمانان پرس و جو کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha