یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مردم ایالت مریلند آمریکا دارای مسجد جدید شدند

حوزه / اعضای جامعه اسلامی شهر بالتیمور در ایالت مریلند، افتتاح مسجد الحسان، نخستین مسجد نوساز در این شهر را جشن گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از baltimoresun.com، اعضای جامعه اسلامی شهر بالتیمور در ایالت مریلند، افتتاح مسجد الحسان، نخستین مسجد نوساز و ساخته شده از پایه در این شهر را جشن گرفتند. به گفته رهبران جامعه اسلامی مریلند، ساخت این مسجد پس از 6 سال تلاش مداوم و پشت سرگذاشتن مشکلات مختلف بر سر مسائلی مانند درگیری‌های قوانین منطقه بندی شهری و مقررات ساخت و ساز، سرانجام به پایان رسید. این مسجد شامل فضایی برای عبادت و کلاس‌های درس می‌باشد و اعضای جامعه امیدوارند بتوانند یک آشپزخانه و آسانسور نیز به آن اضافه کنند.

به گفته شورای اسلامی مریلند، نزدیک به 10 مسجد در شهر بالتیمور وجود دارد، اما مسجد الحسان تنها مسجدی است که از پایه ساخته شده و مساجد دیگر همگی ساختمان‌های تغییر کاربردی بوده‌اند. در این منطقه 60 خانواده مسلمان زندگی می‌کنند و همگی معتقدند که داشتن یک مسجد تازه ساخت که ساختمان آن پیش از این متعلق به کاربردهای دیگری نبوده، ارزش معنوی زیادی برای آن‌ها دارد.

یکی از اعضای شورا در این باره گفت: ما معتقدیم که تمامی مکان‌های عبادت به خداوند تعلق دارند اما وقتی مسجدی را از پایه بسازید، در واقع این مسجد را به عنوان هدیه‌ای به خداوند بنا می‌کنید.

عزم مسلمانان منطقه برای ایجاد یک محله اسلامی

اعضای جامعه اسلامی همچنین اعلام کردند که برادران مسلمان باید در کنار یکدیگر زندگی کنند و قصد دارند خانه‌های محله را برای خانواده‌های مسلمان خریداری کنند تا اجتماع مسلمانان را در این منطقه قدرتمندتر سازند.

عده‌ای از سیاستمداران و قانونگذاران شهر نیز در این مراسم افتتاحیه حضور داشتند. یکی از اعضای شورای شهر که در جشن افتتاحیه مسجد حضور داشت، در سخنانش گفت: این مراسم نمونه خوبی از روابط میان ادیانی در جامعه است. ای کاش می‌توانستیم به مردم سرتاسر دنیا نشان دهیم که حضور مردم با ایمان چقدر می‌توانند برای همسایگان آن‌ها ارزشمند باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha