یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 374774
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
 فصلنامه آیین حکمت

حوزه/ بیست و پنجمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی آیین حکمت که به عنوان نشریه پژوهشی در قلمرو حکمت و کلام اسلامی است منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در این شماره از فصلنامه مقالاتی تحت عنوان " بررسی دلالت برهان بر صفات الهی" به قلم سید مهدی آقا میرزایی و یارعلی کرد فیروزجائی، " بررسی شبهات مبناگرایی اسلامی با تاکید بر دیدگاه علامه طباطبایی" رضا باذلی و حسن عبدی، " براهین کامل بودن جهان موجود در حل مسئله شر از منظر صدالمتالهین" محمد جواد طالبی چاری به چاپ رسیده است.

همچنین مقالاتی تحت عنوان؛  "تبیین ادراک عقلی از دیدگاه حکمت متعالیه" احمد غفاری قره باغ، "دین و عرفان اسلامی" علی رضا کرمانی، "تشکیک خاص وجود از منظر آقا علی مدرس" سیدمحمدمهدی نبویان، "معیار عقل در ارزیابی مکاشفات صوری" محمد ابراهیم نتاج، و "رمزگشایی از نمادها در داستان های سهروردی بر پایه مبانی فلسفی حکمت اشراق" به قلم مهدی همازاده و سید ابوالقاسم حسینی ژرفا به زیور طبع آراسته شده است.

در مقاله  "رمزگشایی از نمادها در داستان های سهروردی بر پایه مبانی فلسفی حکمت اشراق" نویسنده ابتدا مروری کوتاه بر مبانی هستی شناختی حکمت اشراق دارد و سپس به بیان جایگاه عالم مُثل و عالَم مثال منفصل در این دستگاه فلسفی می پردازد.

همچنین نویسنده با بررسی تفصیلی داستان های تمثیلی حکیم سهروردی، تجلّی مبانی و باورهای حِکمی وی را در این داستان ها که در قالب نمادها و مرزهای مثالی به تصویر کشیده شده اند، بررسی می کند.

علاقمندان برای دسترسی به مقالات این شماره از فصلنامه می توانند با شماره تلفن 32136635-025 تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha