دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
طالب زاده - حوزه مازندران

حوزه/ طالب نیا در جمع طلاب مدرسه الزهرا(س) بابل با تاکید بر این که باید از آیات قرآن درس گرفته و آنها را در زندگی خود پیاده کنیم، گفت: مفهوم زندگی خانوادگی و اجتماعی در اسلام مهارت مدارا با دیگران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم دکتر طالب نیا، از اساتید حوزه و دانشگاه، در نشست بصیرت قرآنی، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت با اشاره به آیات سوره معراج، بیان داشت:  قرآن در آیات متعدد، مواردی را به عنوان وظیفه انسان در قبال خود و دیگران متذکر گردیده که ارتباط دائمی با خداوند، حفظ شهوت، ادای امانت و عهد، قیام برای شهادت، کنترل و دقت در ارتباط با خدا و باور معاد از جمله آن است.

وی، در خصوص مبانی تعامل انسان ها، افزود: انسان ها در روابط متقابل باید تساوی و فضل را رعایت کرده و رفتار خوب دیگران را با خوبی پاسخ دهند و سعی بر حفظ روابط نیک و پسندیده داشته باشند، چرا که مفهوم زندگی خانوادگی و اجتماعی در اسلام مهارت مدارا با دیگران است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: سیره و روش قرآن بیان چارچوب ها و فرمول ها برای انسان در روابط های اجتماعی، خانوادگی و... است و سایر موارد را باید در سیره عملی ائمه معصوم(علیهم السلام) و بزرگان دین که اسوه و الگو می باشند، جستجو کرد.

طالب نیا با اشاره به آثار عمل، اظهار کرد: اگر انسان با افکارش اثر بر نفس خود داشته باشد، موجب رشد فردی شخص و اگر با کردارش بر سایرین تاثیر بگذارد، موجب رشد اجتماعی می گردد.

 وی تصریح کرد: در خصوص مورد مکارم اخلاق سه مرحله وجود دارد؛ اولیی مرتبه احسن، دیگری حسن و آخری هم عدل می باشد؛ انسان باید به تاسی از آیات 194 سوره بقره و  96 سوره مومنون که به پیامبر(ص)  الهام شده که ای رسول خدا آزارها و بدی های امت را با نیکو ترین پاسخ دفع کن؛ پس ما هم باید از آیات قرآن درس گرفته و آنها را در زندگی خود پیاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha