پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: مسئولین و مبلغان دینی در فرهنگ سازی جامعه و حذف عادات غلط و آسیب رسان بایستی نقشی مهم بر عهده دارند.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به تحریف برگزاری برخی از مراسمات سنتی در عید نوروز اظهارداشت: فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از غنی ترین آداب و سنن برخوردار است ولی گاهاً به مرور زمان ممکن است دچار تحریف و یا تغییر روش ها در اجرای این رسوم را شاهد باشیم، لذا یادآوری و تذکر آیین های فرهنگی و اجتماعی که از تاریخچه و قدمت بالایی بهره مند هستند از مسئولیت های خطیر متولیان دینی و فرهنگی است.

وی افزود: متاسفانه امسال به لحاظ عدم توجه قشر جوان به آسیب های آتش بازی در مراسم چهارشنبه سوری 15 نفر مصدوم در شهرستان ماکو به همراه داشت که این نشانگر اهتمام بیشتر مسولین مرتبط و آگاه سازی خانواده ها در این زمینه است.

وی با اشاره به آسیب‌های این مراسم دیرینه افزود: امروز مواد آتش‌زا، از فشفشه و مواد محترقه بسیار خطرناکی به شکل نارنجک که کم از بمب صوتی و نارنجک جنگی ندارد، مبدل شده و بدین گونه آتش افروزی‌ها ایجاد رعب و وحشت می کنند که متاسفانه در هر چهارشنبه سوری با حوادث غم انگیز مصدومیت و معلولیت تا ویرانگری و مرگ مواجه هستیم.

امام جمعه ماکو ضمن تاکید بر راه‌های پیشگیری از این آسیب‌ها بیان داشت: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند چرا که کودکان و نوجوانان در مقابل مواد محترقه و آتش زا آسیب‌پذیر هستند، لذا وظیفه هر نهادی است تا با اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به ناهنجاری های اجتماعی هشدار های لازم در میان مردم را متذکر شوند.

وی تصریح کرد: تمام این عوامل ایجاب می‌کند تا یک بار دیگر پژوهش‌های همه جانبه‌ای برای بررسی راهکارهای رفع این بحران با مشارکت جامعه شناسان، روانشناسان، پزشکان، آموزگاران و رسانه ها در گروه های سنی کودکان و نوجوانان در این برهه از زمان به عنوان ضرورتی مهم و آسیب زننده صورت پذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha