سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از تدوین و انتشار دانشنامه سبک زندگی دینی و قرآنی در سال آینده به همت این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از فعالیت های جدی پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی تدوین دانشنامه بزرگ سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) است که هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان این که موضوعات مطرح شده در این دانشنامه مساله محور است، افزود: به احتمال زیاد این مجموعه 8 جلدی خواهد بود و سال آینده یکی از مجلدات آن منتشر می شود و در اختیار عموم علاقه مندان و مخاطبان قرار می گیرد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم همچنین گفت: تدوین و انتشار این گونه دانشنامه ها که مرتبط با سبک زندگی دینی و قرآنی است در درجه نخست به فرهنگ سازی این مقوله کمک زیادی می کند که البته از رسانه های جمعی انتظار می رود در معرفی و ترویج این گونه آثار فاخر به جامعه ما را یاری دهند.

وی در ادامه با اشاره به این که در سال جاری بیش از 20 نشست و برنامه قرآنی و دینی از سوی این مرکز برگزار شد، ابراز داشت: حدود 15 برنامه مربوط به نشست های نقد و بررسی کتب و آثار قرآنی بوده که این روند را برای سال آینده نیز در دستور کار خود قرار می دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم همچنین با بیان این که مجموعه کتاب "فقه قرائت" به زودی به بازار نشر و کتاب می آید، گفت: این کتاب شامل 4 موضوع است که هر موضوع در یک جلد منتشر می شود و سعی و تلاشم این است که اوایل سال آینده و تا پیش از ایام برپایی نمایشگاه سراسری کتاب تهران آماده شود.

 

وی افزود: مفهوم شناسی موضوع قرائت ، بررسی قواعد و احکام تجوید و تبیین جایگاه شرعی آن، بررسی موضوع موسیقی قرائت و تبیین آداب و احکام آن و نیز بررسی اختلافات مربوط به قرائت های گوناگون قرآن موضوعات اصلی این کتاب است که به صورت تخصصی و ویژه به این مقوله می پردازد.

این نویسنده و پژوهشگر قرآنی در خاتمه بیان داشت: دو جلد اول اوایل امسال و دو جلد دیگر نیز حداکثر تا پایان سال 96 منتشر می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha