پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024


آیت‌الله قبلان

حوزه/ رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با محکوم کردن حملات تروریستی در بلژیک گفت: برای جلوگیری از خدشه‌دار کردن چهره اسلام، تروریسم را محاصره فکری، امنیتی و فرهنگی کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با محکوم کردن حملات تروریستی در بلژیک آن را اقدامی وحشیانه علیه مردم بی گناه توصیف کرد و گفت: این اقدام با تمام ارزش‌ها و مبانی دینی و انسانی منافات دارد.

وی افزود: مبارزه با تروریسم یک واجب انسانی است و تلاش یکپارچه جامعه جهانی را برای ریشه‌کن کردن می‌طلبد.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به دیدگاه اسلام درباره تروریسم گفت: اسلام از هرگونه عمل تروریستی که به انسان ها آسیب بزند و حرمت آنها را نگه ندارد بیزار است.

** تروریسم را محاصره فکری، امنیتی و فرهنگی کنیم

آیت الله قبلان ادمه داد: برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه و خدشه‌دار کردن چهره اسلام، تروریسم را محاصره فکری، امنیتی و فرهنگی کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام انسان را خلیفة الله می‌داند و ریختن خون او و ظلم و بی‌احترامی را جایز نمی داند اظهار داشت: علما حقیقت اسلام را آشکار کنند و به گفتمان معتدل التزام داشته باشند و خطرهای تروریست تکفیری را بیان کنند

آیت الله قبلان افزود: وظیفه علما است که تعصب را نفی کنند و فرهنگ انفتاح و تعاون را در مقابله با تروریسم گسترش دهند.

وی در پایان با اشاره به تلاش ها و همکاری ارتش و مقاومت در حفظ امنیت لبنان یادآور شد: ما می توانیم با آگاهی و پشتیبانی مردم طرح های تروریست‌ها را شکست دهیم.

انتهای پیام/

313/20

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha