یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اختلاط زن و مرد اشکال شرعی دارد چراکه سبب فراموشی یاد خدا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به ویژگی یک سفر خوب با توجه به مسافرت‌های نوروزی اظهار داشت: بی تردید اگر فردی به مسافرت می‌رود باید تمامی قوانین و مقررات را برای حفظ سلامت خود و همرانش رعایت کند تا حلاوت سفر و سال نو به حادثه تبدیل نشود.

وی افزود: مسافران نوروزی با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت حقوق سایر شهروندان به عنوان حق الناس می توانند سال خوبی را تواًم با آرامش و احساس مسئولیت آغاز کنند.

وی با اشاره به مولفه‌های شادی و تفریح سالم از دیدگاه اسلام و رویکرد اهل بیت(ع) به این مقوله تصریح کرد: بدون شک شادی در اسلام نهی نشده و تنها اختلاط زن و مرد اشکال شرعی دارد چراکه سبب فراموشی یاد خدا می‌شود.

حجت الاسلام باقری افزود: خوشرویی، شادی و جشن زنده شدن طبیعت از کارهایی که مومن در تحویل سال نو به آن می پردازد ولی توجه به مولفه های تفریح سالم نباید موجب شکستن حدود و اذیت و آزار دیگران شود چراکه اسلام دین ماتم و غم و اندوه نیست و حتی عزاداری های ما مسلمانان نیز عشق بازی با معنویت و فرهنگ ناب با محبان الهی است.

امام جمعه شاهین‌دژ بیان داشت: امروزه پرچمداران اسلام، علما و روحانیون شادی را نهی نکرده‌ و تنها وقتی بوی فساد، تفرقه و اختلاط از آن شنیده شود آن را مورد قبول قرار نمی‌دهند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به آثار دینی و اجتماعی صله رحم اظهار داشت: بی تردید صله رحم سبب طول عمر شده و ضمن ازدیاد برکت و روزی، ارتباط تنگاتنگ بین مسلمین و مهر و محبت میان فامیل و بستگانمی شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha