شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمعزی

حوزه/ رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم از تشکیل بانک اطلاعات اقتصاد مقاومتی تا نیمه نخست سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته این برنامه علمی و پژوهشی به همت مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی انجام می شود که از مراکز زیر مجموعه مدیریت حوزه است و نوزدهم تیرماه سال 94 از سوی آیت الله حسینی بوشهری ، حکم مسئولیت آنجا به بنده داده شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای 10 نفره اقتصاددانان حوزوی در این مرکز در سال گذشته گفت: سال 94 یک سری برنامه های مقدماتی در این مرکز انجام شد و در سال 95 برنامه های عملیاتی در دست اقدام است که در آینده نزدیک جزییات آن ها به صورت مشروح بیان می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: یکی از برنامه های جدی ما کار بر روی الگوهای عملیاتی با نگاه اسلامی در راستای تقویت مشارکت مردم در اقتصاد است که در این رابطه همچنین با مراکزی که در ارتباط با بخش مردمی هستند همچون سازمان بسیج ارتباط گیری شده تا از طریق آن ها مردم را داوطلبانه در اقتصاد مقاومتی راهبری و هدایت کنیم.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری ابراز داشت: علاوه بر ایجاد بانک اطلاعات اقتصاد مقاومتی ، امسال یک همایش بزرگ علمی نیز در دست اقدام داریم که البته هنوز عنوان و سخنران آن مشخص نیست.

این اقتصاددان حوزوی افزود: از دیگر برنامه ها می توان به انتشار مجله اقتصاد مقاومتی با مشارکت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه تحت عنوان مطالعات اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که اولین شماره آن در فصل بهار منتشر می شود.

وی همچنین با اشاره به هدایت و حمایت از پایان نامه های حوزوی با موضوع اقتصاد مقاومتی در سال جاری گفت: همچنین در تلاش برای راه اندازی کلاس های آموزشی و به خصوص کارگاه های آموزشی با همکاری نهادهای حوزوی همچون دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه های علمیه هستیم .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha