یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
شیخ الازهر در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد

حوزه / شیخ احمد الطیب گفت:‌ اسلام تمام گونه های بردگی را رد نموده، ربودن دختران جوان را تایید نمی کند و جنایات هولناکی را که در حق زنان صورت می گیرد، نمی پذیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الیوم السابع، دکتر احمد الطیب شیخ الازهر در دیدار خانم "زینب حوا بانجورا" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد که برای دیدار از قاهره آمده بود، گفت: اسلام تمام گونه های بردگی را رد نموده، ربودن دختران جوان را تایید نمی کند و جنایات هولناکی را که در حق زنان صورت می گیرد، نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه اسلام به زنان کرامت بخشیده، گفت: اسلام بر تعالی انسان از هر جنس و رنگ و اعتقادی که باشد تاکید می کند و سوء استفاده از بشر در جهتی که به انسانیت آنان لطمه وارد می کند، قبول ندارد.

بانجورا نماینده دبیرکل سازمان ملل هم در این دیدار گفت: دانشگاه الازهر رویکرد خوبی در معرفی اسلام داشته، زیرا این دانشگاه بر همزیستی مردم در چارچوب عدل و صلح تاکید می کند.

وی با تاکید بر این که ما در سایه چالش هایی که در آن زندگی کرده و با آن مبارزه می کنیم، نیازمند همکاری مستمر با دانشگاه الازهرهستیم، افزود: رابطه بین دو طرف به فضل همکاری مشترک در زمینه مبارزه با خشونت و سوء استفاده نامناسب از بشر مستحکم‌تر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha