سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
هنر آسمانی

حوزه/ دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی در بیانیه ای به مناسبت گرامی داشت روز هنر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اهل فکر و اندیشه و اهل قلم حوزه های علمیه نسبت به تولید محتواهای ادبی هنری بیش از پیش گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» متن این بیانیه بدین شرح است:

در فرهنگ امروزین شيوه تبليغ و انتقال پيام مبتني بر گزينش روش هاي فناورانه و ادبی-هنری نمود بیشتری پیداکرده  و استفاده از تکنيک هاي القای غيرمستقيم بيش از پيش معمول و معروف شده وضرورت این مهم در انتقال آموزه ها و مفاهیم دینی بر کسی پوشیده نیست.

قصد هنردینی وآسمانی اين است که انسان را از پوچي و روزمرگي، گرايش و کشش به زمين رها ساخته و روح او را از تعلقات دنيايي و قيودات مادي آزاد سازد .متمایل ساختن روح عطشناک انسان به ابديت و سيراب نمودن آن از دیگر توانایی های هنر است که اساساً بر حکمت و علم مبتني است و به انسان سعادت مي بخشد و او را متعالي مي سازد  و براساس وظیفه خود مسیر درست را به انسان نشان می دهد. در یک اثر هنری، طرح مسائل ديني به موازات وسعت بخشيدن به ديد و درک انسان به آن اثر عمق و وسعت خاص بخشیده و آن را تا بي نهايت سوق مي دهد.

هرچند ناآشنايي و شناخت کم نسبت به زبان اصلي هنر و رسانه از يک سو و بيگانگي هنرمندان و اصحاب ادب و هنر با فرهنگ و معارف اسلامی از سوی دیگر باعث شده است تا در تبیین مفاهيم متعالي و ارزشمند دینی در دنیا عقب باشیم ولی مدتی است شاهد فعالیت های مراکز و شخصیت های حوزوی در زمینه انتقال آموزه های دینی در قالب هنر هستیم و می بینیم که نشست های تخصصی و همایش های ادبی هنری با محوریت حوزه و روحانیت رو به ازدیاد است. دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی با این رسالت که در زمینه کشف استعدادهای ادبی هنری طلاب گام برداشته و زمینه تعامل و ارتباط و نشر آثار ادبی هنری آنان را در سطح جامعه فراهم می کند  ضمن تبریک فرارسیدن هفته هنرانقلاب اسلامی وگرامی داشت شهادت شهید آوینی، امید آن دارد تا با همکاری طلاب و فضلای هنرمند با استفاده از زبان هنر در جهت تبلیغ دینی گام برداشته و هنرمندان را در جهت تولید آثار هنری معنوی تر حمایت و ترغیب نماید.

 به طور قطع، از آن جا که باورهاي ديني در طيف وسيعي از مردم گسترش يافته است معنوي بودن هنر باعث عموميت يافتن اثر هنري مي شود و طرح مسائل ديني، باعث آشنايي انسان با مسائل غيرفيزيکي خواهد شد که چشم عقل انسان را بينا مي سازد و باعث شناخت بهتر مي شود .امید است در سال جاری شاهد هم اندیشی گسترده تر مراکز و شخصیت های ادبی هنری حوزوی و طلاب و فضلای هنرمند باشیم.

سنت پسندیده نام گذاری روزهای هفته با هدف گرامی داشت مناسبت های مهم اسلامی و ملی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که در حد خود به ماندگار شدن خاطره وقایع ارزشمند کمک می کند. در فرهنگ اسلامی هم همواره به این مسأله مهم توجه شده است، لذا در این راستا و به بهانه هفته هنرانقلاب اسلامیدبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی  انتظار دارد اهل فکر و اندیشه و اهل قلم حوزه های علمیه نسبت به تولید محتواهای ادبی هنری بیش از پیش گام برداشته و شاهد هم فکری و هم اندیشی آنان در این راستا باشیم، حال که  تهاجم روزافزون دشمنان انقلاب و نظام اسلامی  را در قالب های مختلف ادبی هنری روبرو هستیم امید است جهان اسلام نیز در این زمینه بیدار شده و با هم فکری صاحبان قلم و هنر شاهد تولیدآثار ادبی هنری دینی در سطح جهان بوده و پژوهش های لازم را دراین زمینه انجام داده و شاهد تبلیغ آموزه های دینی در قالب های ادبی هنری باشیم، باشد تا دل های تشنه مشتاقان آموزه های الهی را سیراب کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha