چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام مهدی رستم نژاد

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: توسل و پذیرش ولایت ائمه اطهار(ع) باعث غفران و آمرزش گناهان است یعنی ائمه اطهار هم مُطَهَرند و هم مُطَهِر؛ موجب پاک شدن از پلیدی ها هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در برنامه زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد، درباره ماه های رجب، شعبان و رمضان گفت: حکمت به ترتیب واقع شدن ماه های رجب، شعبان و رمضان، این است که می توان از ماه ولایت (رجب) به ماه رسالت (شعبان)  و از این دو به ماه خداوند یعنی رمضان رسید.
وی با اشاره به حدیث «انا مدینه العلم و علی بابها» گفت: بر اساس این روایات، دروازه ورود به رسالت و نبوت، امامت است یعنی از امامت می توان به توحید دست یافت، در همین راستا است که در ماه رجب سفارش به استغفار یعنی آمرزیده شدن  و در ماه شعبان سفارش به صلوات یعنی آمیخته شدن با امامت و رسالت و درماه رمضان سفارش به دعا و نیایش شده است.
وی افزود: بنا به روایت و آیات توسل و پذیرش ولایت ائمه اطهار باعث غفران و آمرزش گناهان است یعنی ائمه اطهار هم مُطَهَرند و هم مُطَهِر؛ باعث پاک شدن از پلیدی ها.
خطیب حرم مطهر درباره دعای ماه رجب گفت: بطور معمول تمامی دعاها دو بخش دارند بخش اول صدا زدن خداوند بوسیله نام ها و صفاتش، بخش دوم تقاضا و درخواست. در این دعا نیز این گونه است که می گوییم ای خدایی که عطا میکنی بدون این که از تو بخواهند یا تورا بشناسند. خدایا از تو می خواهم جمیع خیرات دنیا و آخرت را و از همه شرهای دنیا و آخرت دورم کن.
وی با بیان این که امام صادق علیه السلام در این دعا به ما آموخته اند که باید همتمان را بالا برده و از خداوند زیاد مطالبه کنیم، تصریح کرد: هنگامی که در این دعا دست به محاسن می گیرم یعنی آبرو گرو می گذاریم که خدایا آتش جهنم را برما حرام کن و زمانی که انگشت سبابه را حرکت می دهیم اوج تذلل و تضرع خود را به معبود نشان می دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد درباره رحمت خدا گفت: خلقت ما از رحمت خداوند نشأت می گیرد، همچنین برطرف شدن بلاها و شداید نیز از رحمت خداوند است، این رحمانیت کفار را نیز شامل می شود. به طور مثال: خداوند هیچ وقت روزی کفار را قطع نکرده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha