شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی حوزه های علمیه -۱

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که ورودی دانشجویان نسبت به دهه های گذشته رشد چشمگیری داشته گفت: در هر سال ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه، در آزمون ورودی حوزه ثبت نام می کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان قم در مقطع دانشگاهی که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه در قم برگزار شد در  گفت وگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»،  با بیان اینکه جریان ورودی دانشجویان نسبت به دهه های گذشته رشد چشمگیری داشته گفت: در هر سال 400 تا 500 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه، در حوزه علمیه در قم ثبت نام می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: امروز در کنار این دانشجویان، حدود1000  نفر از مقاطع سیکل و دیپلم نیز در این آزمون ورودی حوزه علمیه قم شرکت کرده اند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در مقطع دیپلم ثبت نام ورودی به حوزه های علمیه در کشور 7 هزار نفر است که از این تعداد 1500 نفر در قم و 5 هزار500 نفر در سایر شهرهای کشور متقاصی ورود به حوزه علمیه می باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ فال عنوان کرد:  حدود 20 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی  برای ورود به حوزه امروز به رقابت می پردازند،از این تعداد اکثریت در حوزه بلند مدت  بعد از قبولی در دو آزمون کتبی و مصاحبه پذیرفته خواهند شد و تعدادی نیز در حوزه کوتاه مدت یا همان سفیران هدایت مشغول تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه انگیزه اصلی دانشجویان به حوزه، الهی و کسب معارف اسلام ناب و رسیدن به کمالات معنوی و ایمانی بوده به برنامه ها مرکز مدیریت برای قشر دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: قطعا برنامه های آموزشی دانشجویان با مقاطع سیکل و دیپلم در نظام جدید آموزشی حوزه فرق خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: دانشجویان بعد از قبولی در آزمون در سه مدرسه علمیه معصومیه(س)، مدینه العلم و یکی از مدارس علمیه شهید صدوقی به تحصیل مشغول خواهند شد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تقاضای ورودی به حوزه از سوی دانشجویان در همه رشته ها بوده،  ولی تجربه نشان داده کسانی که در دو رشته ریاضی فیزیک و تجربی هستند در حوزه موفق ترند.

حجت‌الاسلام و المسلمین  فرخ فال عنوان کرد: دلیل  موفقیت آن این است که مبانی و متونی که آنها در ریاضی فیزیک با آن سرکار دارند و اینکه سنت گذشته حوزه هم به این دو سمت علم طب و ریاضی فیزیک گرایش دارد و علما توفیقات بیشتری در این زمینه ها داشته اند.

 وی بیان داشت:  دانشجویان سایر علوم هم به شرط تلاش و کوشش و مجاهدت می توانند به توفیقات خوبی در حوزه برسند.

مدیر حوزه علمیه استان قم  با بیان این که نطام جدید حوزه بهتر از نظام قدیم است گفت: نظام قدیم برای همه مقاطع یکسان بوده،  ولی نظام جدید بسیار متفاوتر خواهد بود و باعث رشد و تعالی جوانان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha