یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 376578
۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
مصطفی ملکی - گلستان

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان گلستان، باتاکید بر اهمیت علم آموزی گفت: بالاترین توفیقات، تحصیل علم و سواد آموزی است و بهترین علوم نیز علوم دینی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، در حاشیه آزمون سراسری ورود به حوزه علمیه همزمان  که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع) با تاکید بر دینی شناسی گفت: بصیرت کلید فهم دین است، اگر کسی دین شناس نباشد کلید بصیرت را در دست ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به روایت دیگری از امام علی (ع) که می فرماید: "إِذَا أَرْذَلَ اللَّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ" گفت: خداوند برای تنبیه کسی که کارهای ناشایست کرده، توفیق علم آموزی را به او نخواهد داد. در نتیجه از این روایت استنباط می شود که بالاترین توفیقات، تحصیل علم و سواد آموزی است و بهترین علوم نیز علوم دینی می باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان گلستان هم در ادامه این مراسم  گفت: تعداد 350 داوطلب در این آزمون شرکت و در مقاطع مختلف  با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام مراد پارسایی در ادامه افزود: در حال حاضر در این استان 20 مدرسه فعال وجود دارد که 18 مدرسه بلند مدت و 2 مدرسه سفیران هدایت هستند و داوطلبان پس از قبولی در مراحل گزینش، در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبین پس از قبولی در آزمون کتبی، به مصاحبه فراخوانده می شوند و در ادامه تحقیقات و تست پزشکی از آنها انجام خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha