چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد صالح جوکار نماینده مجلس

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی حکام مرتجع و وابسته منطقه خود که خود از جمله حامیان جدی تروریسم هستند جریان مقاومت اسلامی را به اعمال تروریستی متهم می کنند.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز داشت: در اجلاسیه اخیر سازمان کنفرانس اسلامی در استانبول شاهد تلاش ها و مقدمه چینی های عربستان و تطمیع و باج دادن به برخی کشورهای کوچک اسلامی بودیم تا همه آن ها را در قالب سیاست های خصمانه علیه ایران اسلامی با خود همراه کند.

وی گفت: در اجلاسی که سران کشورهای اسلامی قرار است در آن بیانیه داده و موضع رسمی خود را در قبال تحولات منطقه ای و جهانی اعلام کنند، طبعاً بیش از هر چیز باید دشمنان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی محکوم شوند که نماد آن ها آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در درجه بعد گروه های تروریستی همچون داعش که به نام اسلام جنایت آفرینی می کنند.

جوکار اضافه کرد: تاسف بار این که در این اجلاس به جای پرداختن به این موضوعات و محکومیت کشورهایی که خود تروریست پرور هستند برعکس ایران اسلامی و حزب الله لبنان و جریان اصیل مقاومت اسلامی محکوم شده اند و حال آن که کشور ما همواره حامی خط مقاومت و طلایه دار مقابله با تروریسم در منطقه بوده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته این وقایع به نوعی تاحدی نشان دهنده دیپلماسی ضعیف ماست به خصوص این که بعد از اجلاس جده ما باید از طریق سفارت هایمان در کشورهای مختلف، دیپلماسی فعالی را در دستور کار قرار می دادیم تا این اتفاقات در استانبول رخ ندهد و اساساً یکی از اهداف و فلسفه های وجودی سفارتخانه ها و رایزنی های سیاسی همین است تا از این اقدامات جلوگیری کند.

وی بیان داشت: البته شکی نیست که صدور این بیانیه در سایه تزریق پول و اعمال نفوذ عربستان سعودی و به نوعی رای فروشی برخی کشورها در قبال دریافت کمک مالی صورت گرفت و لذا از حیث سیاسی ارزش و اعتبار چندانی ندارد.

جوکار در خاتمه گفت: در مقابل ما با توجه به این که نفوذ خوبی در سطح منطقه داریم باید روشنگری وسیعی نسبت به این مسایل داشته و کشورهای اسلامی را نسبت به حقایقی که در جهان اسلام می گذرد به خوبی روشن و آگاه کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha