پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه ای در مورد رفتار نامناسب آل خلیفه با علما و روحانیون و احضار و بازداشت مکرر ایشان توسط نیروهای امنیتی، هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهار تن از علمای بحرین با صدور بیانیه ای از مسئولان رژیم آل خلیفه خواستند در رفتار خود با روحانیون و علما تجدید نظر کند.

در این زمینه آیت الله شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله الغریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمد صالح الربیعی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام نگرانی شدید خود از احضار روحانیون به مراکز امنیتی و دادگاه، خاطر نشان کردند: تعطیل کردن مساجد و نمازجماعت در کشور می تواند پیامدهای وخیمی داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیخ محمد المنسی آخرین روحانی بحرینی است که در منطقه شهرکان بازداشت شده و یک هفته بازداشت موقت بوده است.

متن بیانیه علمای بحرین

استمرار احضار و بازداشت علما و ائمه جماعت، موجب نگرانی شدید ما می باشد، چون ما به دنبال ایجاد بحران و تنش و فتنه نیستیم و کسی را به خشونت و افراط دعوت نکرده ایم و تنها فعالیت ما این است که پیام دین را با صداقت به مردم می رسانیم و گمان نمی کنیم این مشکلی را ایجاد کند.

اگر به روحانیون و علما اجازه داده نشود آزادانه سخن دین را بیان کنند، منجر به تعطیلی مساجد خواهد شد و ما گمان نمی کنیم مسئولان به دنبال این نتیجه باشند، چون می دانند که چنین اقدامی نتایج وخیمی به همراه خواهد داشت و همه ما دوست داریم کشورمان از چنین پیامدهایی دور باشد.

خواسته ما این است که نظام در رفتار خود نسبت به بازداشت  احضار روحانیون و علمایی که همگی مشهور به عدالت و حکمت هستند تجدید نظر کند؛ چراکه سخنان این علما و روحانیون ضرری برای کشور و امنیت و سلامت آن نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha