شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 377125
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کنفرانس بروکسل

حوزه/ شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل ضمن بررسی تبعیض طایفی و دینی علیه شیعیان بحرین، خواستار وضع چارچوب ها و سازوکارهایی شدند تا تمام اشکال تبعیض علیه شیعیان بحرین از بین برود و همه شهروندان از حقوق مساوی برخوردار باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان دموکراسی و حقوق بشر "سلام" با همکاری سازمان "لا سلام بدون عدالة" روز جمعه کنفرانسی با موضوع بررسی ظلم به شیعیان در بحرین در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس به بررسی تبعیض طایفی و دینی پرداختند و خواستار وضع چهارچوب ها و سازوکارهایی شدند تا تمام اشکال تبعیض علیه شیعیان بحرین از بین برود و همه شهروندان از حقوق مساوی برخوردار باشند.

در این زمینه نیکولا جیوانینی عضو سازمان لا سلام بدون عدالة گفت: سازمان ما حقوق بشر در بحرین را از زمان انقلاب 2011 زیر نظر دارد و ما شاهد نقض حقوق مردم و سرکوب انقلابیون و تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز هستیم.

همچنی جانشین رئیس کمیته آمریکایی آزادی های دینی ضمن اشاره به تناقض میان ادهای نظام بحرین و وضعیت حقوق بشر در این کشور گفت: ما شاهد افزایش بازداشت ها و شکنجه ها علیه شیعیان هستیم و باید گفت که پارلمان بحرین نیز نماینده مردم این کشور نیست و آمریکا نیز به وضعیت حقوق بشر در بحرین بی اعتنایی می کند.

از سوی دیگر شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین ضمن اشاره به اشکال مختلف نقض آزادی های دینی و برخوردهای طایفی در بحرین گفت: نیروهای وابسته به نظام تا کنون 38 مسجد را تخریب کرده و حقوق بسیاری زا شیعیان را ضایع کرده اند و دشمنی و رفتار خصمانه نظام با شیعیان از طریق سلب حقوق دینی و شکنجه زندانیان و سلب تابعیت شیعیان انقلابی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha