یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید مرتضی سندی

حوزه / سید مرتضی سندی کارشناس بحرینی گفت: در حال حاضر عربستان سعودی با اسراییل هماهنگ است و در زمینه های مختلف همکاری می کند تا به حزب الله لبنان ضربه بزند. ما معتقدیم همه این اقدامات با شکست مواجه می شود البته سختی برای ملت های مظلوم وجود دارد اما مردم صبورانه و با عظمت راهشان را ادامه می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رهبر معظم انقلاب در نخستین روز اردیبهشت ماه امسال در دیدار پرشور هزاران نفر از اعضای اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور در اشاره به مسائل منطقه ای، حمله و حرکت تبلیغاتی بر ضد حزب الله لبنان را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: در دنیای اسلام شما ببینید علیه جوانان مبارزِ مؤمن در لبنان و فلسطین چه کردند؛ چه کار توانستند بکنند؟ علیه حزب‌الله در لبنان چقدر اینها فعّالیّت تبلیغی و عملی کردند، تهدید کردند، تهدیدها را به عمل آوردند. درعین‌حال حزب‌الله پیکره‌ی رشید خود را در دنیای اسلام دارد نشان میدهد. حالا گیرم که فلان دولت وابسته‌ی فاسدِ تو خالی پوک، در فلان بیانیّه، با پول و دلار نفتی، حزب‌الله را مثلاً محکوم بکند. خب به درک! چه اهمّیّت دارد. حزب‌الله آنجا مثل خورشیدی دارد میدرخشد. حزب‌الله مایه‌ی افتخار دنیای اسلام است. جوانهای حزب‌الله و گروه حزب‌الله در لبنان مایه‌ی افتخار دنیای اسلامند."

به همین مناسبت حجت الاسلام سید مرتضی سندی کارشناس و روحانی بحرینی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه به تحلیل شرایط منطقه به ویژه اوضاع عربستان و چرایی مخالفت ها با حزب الله لبنان پرداخت. وی از سویی حمله تبلیغاتی سعودی ها علیه حزب الله را ناشی از شکست های عربستان در منطقه و هراس آنها از قدرت مقاومت دانست و از سوی دیگر ساختار متشنج و توخالی در عربستان را مورد تاکید قرار داد.

عربستان، عامل بحران در کشورهای اسلامی است

وی با اشاره به شکست های مکرر عربستان در منطقه به ساختار ضعیف و شکننده اوضاع داخلی عربستان و دخالتش در کشورهای منطقه به خبرگزاری حوزه گفت: واقعا عربستان سعودی  در منطقه موجب بحران های گسترده در کشورهای اسلامی است.آنها بحران هایی را در  سوریه، یمن، لبنان و بحرین و سایر کشورهای اسلامی ایجاد کردند و حدود دوسال است که علیه مردم یمن جنایت های فجیعی کردند و در سوریه به تروریست ها کمک های زیادی می کنند.

وی ادامه داد:  اخیرا عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان حملات رسانه ای را آغاز کرده است و حزب الله را تروریست خواندند و در لیست تروریست ها نام حزب الله لبنان را  ثبت کردند.

سعودی ها از قدرت جمهوری اسلامی هراس دارند

وی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی  بسیار از قدرت جمهوری اسلامی ایران می ترسد، چون ایران مورد حمایت های ملت های مستضعف منطقه است از این رو  در چنین شرایطی عربستان حملات رسانه ای و تبلیغاتی علیه ایران و حزب الله به راه انداخته است .

کارشناس بحرینی با اشاره به روابط آمریکا و عربستان گفت: دخالت مستقیم عربستان سعودی در حادثه 11 سپتامبر که در حال حاضر کاملا مشخص شده است موضوع رایزنی این دو کشور قرار گرفته به طوری که اوباما و وزیر دفاع امریکایی در عربستان با کشورهای خلیج فارس جلسه داشتند تا علیه ایران اقدامی انجام شود.

برنامه عربستان در منطقه شکست خورده است

وی با اشاره به شکست های پی در پی عربستان در منطقه گفت: برنامه عربستان در منطقه شکست خورده است آنها در یمن  با ایستادگی ملت یمن مواجه شدند و دیدند که  مردم یمن در برابر آنها تسلیم نشدند .

سید مرتضی سندی افزود: در بحرین هم ملت بحرین تسلیم زورگویی های عربستان نشدند و انقلاب مردم  5 سال است که  ادامه دارد و دخالت های  عربستان سعودی  به نتیجه نرسیده است. در سوریه نیز مردم و بشار اسد در برابر تروریست ها و حامیانشان  مقاومت کردند.

روابط پنهانی عربستان و صهیونیستها در حال عیان شدن است

روحانی بحرینی تصریح کرد:  عربستان برای جبران این شکست ها به دنبال به آتش کشیدن منطقه است  و ارتباطات عربستان و اسراییل  که قبل از جنگ یمن پنهان بود بعد از شعله کشیدن این جنگ روز به روز در حال آشکار شدن است.

فعال بحرینی گفت: در حال حاضر عربستان سعودی  با اسراییل هماهنگ است و در زمینه های مختلف همکاری می کند تا به حزب الله لبنان ضربه بزند. ما معتقدیم همه این اقدامات با شکست مواجه می شود  البته سختی برای ملت های مظلوم وجود دارد اما مردم صبورانه  و با عظمت راهشان را ادامه می دهند.

ساختار مشتنج داخلی در عربستان

وی با اشاره به ساختار متشنج داخلی عربستان گفت: در حال حاضر عربستان سعودی در اوضاع اقتصادی بدی به سر می برد و با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه است از سوی دیگر آزادی بیان در این کشور به هیچ وجه وجود ندارد و روز به روز این آزادی تضعیف می شود.

وی گفت: یکی از نمونه های اخیر اختناق در عربستان بازداشت شیخ حسین الراضی است که تاکنون  هیچ خبری از وی وجود ندارد و همچنین در حال محاکمه  گروهی از نخبگان هستند.  عربستان سعودی به دلیل ترس از  قیام و تظاهرات مردم هرکسی را که کوچکترین اعتراضی کند بازداشت می کنند و مانند شیخ نمرروحانی مجاهد و مظلوم به شهادت می رسانند .

روحانی بحرینی بیان داشت: زمانی که خطبه شیخ راضی را می شنویم  شدت اختناق در عربستان را می توانیم دریابیم به طوری که علما و مردم  حتی کلمه ای حق اعتراض ندارند و جناب شیخ راضی را در حالی به زندان انداختند که خانواده او از سرنوشت وی  با خبر نیستند .

وی در پایان گفت: متاسفانه جنایت های عربستان در سطح داخلی و در عرصه منطقه و بین الملل  از سوی  مدعیان حقوق بشر حمایت می شود.

گفتگو: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha