یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه ادیان با دانشگاه اهل بیت(ع)

حوزه/ رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» هیئتی متشکل از دکتر سید ابوالحسن مخزن موسوی رئیس دانشگاه، دکتر رمضانی معاونت بین‌الملل، دکتر منصوری لاریجانی مدیرگروه عرفان اسلامی، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی معاونت آموزش دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در این دیدار ضمن تأکید بر این که دانشگاه ادیان و مذاهب بزرگ‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور از نظر تعداد دانشجویان دکتری است،‌ اظهارداشت: کتابخانه تخصصی دانشگاه بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی ادیان در خاورمیانه می باشد و دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاهی بین‌المللی است و تا کنون 280 هیئت خارجی و سفرای 35 کشور از این دانشگاه بازدید کرده‌اند.

همچنین رئیس دانشگاه ادیان آمادگی این مرکز علمی را برای تبادل دانشجو با دانشگاه اهل‌بیت(ع) اعلام کرد.

در ادامه دکتر مخزن موسوی، رئیس دانشگاه اهل‌بیت در سخنانی اظهارداشت: حقوق خصوصی، حقوق جزا، جرم‌شناسی، عرفان اسلامی، اقتصاد اسلامی، روابط بین‌الملل و زبان و ادبیات فارسی از جمله رشته‌های این دانشگاه است. رویکرد دانشگاه ما بین‌المللی است و دارای یک نشریه سه زبانه هستیم. تولید محتوای علمی به زبان‌های خارجی نیز از دیگر فعالیت‌های دانشگاه است.

وی افزود: تدوین دایره‌المعارف اهل‌بیت(ع) هم از فعالیت‌های مهمی است که آغاز کرده‌ایم و اولین مجلد آن در سال جاری منتشر خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه اهل‌بیت(ع) وابسته به مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) است و تنها از میان شیعیان غیرایرانی دانشجو جذب می‌کند.

لازم به ذکر است، در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه به امضا رسید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha