شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات

حوزه/ قشر طلبه و روحانیت باید در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها پیشتاز باشد و در حقیقت به عنوان راهنمایان و مربیان جامعه نقش بسیار اساسی در فرهنگ‌سازی تقدم پیشگیری بر درمان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین موسوی صبح امروز در مراسم افتتاح پایگاه سنجش سلامت مرکز خدمات استان قم که به مناسب هفته سلامت در محوطه مرکز خدمات افتتاح شده است با بیان اینکه تقارن هفته سلامت با اعیاد ماه مبارک رجب را به فال نیک می‌گیریم، گفت: در سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به موضوع سلامت توجه بسیاری شده است و امیدوارم که مردم ایران به برکت اعیاد رجب به موضوع سلامت از سیره پیامبر(ص) توجه کنند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبراسلام(ص) بیان کرد:  قال رسول‌الله(صلی الله علیه وآله وسلم): «المِعدَة بيت کلِّ داءٍ، وَ الحَمِئَة رَاس کلِّ دَواءٍ؛ معده مرکز و خانه هر دردى است، و پرهيز و اجتناب (از غذاهاى نامناسب و زياد خوري) اساس و رأس هر داروى شفابخش است.»

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه این کلام نورانی پیامبر (ص) باید سرلوحه برنامه بهداشتی بشریت در طول تاریخ قرار گیرد، افزود: اگر بشریت به این کلام نورانی، عمیق و پرمحتوای رسول گرامی اسلام(ص) توجه کند بسیار از مشکلاتی درمانی‌اش حل می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه معده‌ای که خداوند در وجود انسان خلق کرده است که برای تغذیه و ادامه حیات و مایه نشاط و سلامتی باشد، با استفاده نامطلوب سرآغازی بسیاری از مشکلات می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ابراز داشت: معده کشش این همه آلودگی و مواد ناسازگار با طبیعت انسان را ندارد و اکنون در علم پزشکی ثابت شده است که معده سرآغاز تمام بیماری‌های بشری است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمودند که پرهیز و پیشگیری در رأس هرگونه دارو و درمانی قرار دارد، گفت: یکی از مشکلات ما در جوامع امروزی عدم پیشگیری است و وقتی نیز مجبور به مداوا می‌شویم به همان پرهیزهایی را که برای ما تجویز می‌کنند را نیز عمل نمی‌کنیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات ادامه داد: یکی از مسائلی که کشورهای پیشرفته به آن اهمیت داده‌اند ولی در کشورهای توسعه یافته به آن توجه نمی‌کنند و در آن عقب مانده هستند بحث پیشگیری است و امیدواریم با برنامه‌هایی که به مناسبت هفته سلامت آغاز شده است به سمت توجه به پیشگیری پیش رویم.

وی بیان کرد: قشر طلبه و روحانیت باید در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها پیشتاز باشد و در حقیقت به عنوان راهنمایان و مربیان جامعه نقش بسیار اساسی در فرهنگ‌سازی تقدم پیشگیری بر درمان داشته باشند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha