دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام شاکری معاون المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاکری گفت: ورود به فعالیت های سخت و طاقت فرسا در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی نیازمند برخورداری از بدن های سالم، چابک و ورزیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شاکری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ورزش جامعه المصطفی(ص) ضمن تبریک ایام پربرکت ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب، ماه زیبایی ها و ماه مزین به وجود مبارک امیر المومنین علی(علیه اسلام) است که  در روایات اسلامی از آن به عنوان نهری از نهرهای بهشتی توصیف شده است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر این که ماه رجب، ماه بندگی و عبادت است، مرکب را از مهمترین ملزومات حرکتی آدمی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انسان باید با بهره گیری از بدنی سالم، در سجاده عشق و معرفت خداوند متعال عبادت نماید.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به این که بدن انسان زمینه ساز بسیاری از اعمال و اذکار آدمی است، تصریح کرد: بدن همچون معبدی، روح را به طی در مسیر الی الله هدایت می کند.

وی تربیت بدنی را یکی از مولفه های تأثیرگذار در سیستم های تربیتی المصطفی(ص) عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم الگوهای درست تربیت بدنی را برای طلاب و کارشناسان المصطفی(ص) داشته باشیم، تا در سایه سار المصطفایی با نشاط، اهداف کلان معرفتی دست یافتنی تر گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری گفت: ورود به فعالیت های سخت و طاقت فرسا در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی نیازمند برخورداری از بدن های سالم، چابک و ورزیده، است.

وی ضمن تأکید بر مدون سازی محتواهای دینی، اعم از آیات، روایات و سیره اهل بیت(علیهم السلام) در عرصه های تربیت جسمانی، خاطرنشان کرد: گستره آیات و روایات در عرصه سلامت جسمانی و بهداشت همه حاکی از توجه اسلام به تربیت انسان های سالم است، به گونه ای که بهداشت به عنوان اصول حاکم بر ابعاد مختلف زندگی مورد توجه قرار می گیرد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) توجه به ورزش های همگانی را یکی از اصول سلامت جسمانی در سنین مختلف عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه فرهنگ توجه به ورزش های عمومی و پیاده روی کمرنگ شده؛ باید با ایجاد شور و شوق در ورزش های عمومی، با معضلات دوری از ورزش های همگانی مقابله نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری در پایان افسردگی را از مهمترین عوامل رفاه طلبی و تن پروری دانست و اظهارداشت: توجه به ورزش و تربیت بدنی مهمترین مولفه مقابله با معضل افسردگی در بحث های روانشناختی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha