یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فیلم های سینمایی  نوروز ۹۶

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: فروش بالای اکران ویژه نوروزی سینمای ایران در سال جاری نباید باعث فریب ما شده و ما را از توجه به مشکلات جدی سینما غافل کند.

حجت الاسلام سجاد کریمان مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته همین که در این شرایط اقتصادی، چرخه سینما به گردش درمی آید و مردم وقت و هزینه خود را صرف یک موضوع و مساله فرهنگی همچون سینما می کنند، خودش ارزشمند است اما باید توجه داشت که رقم های بالای فروش فیلم های در آغاز سال 95 نباید باعث فریب ما شود.

وی افزود: از جمله دلایل این فروش خیره کننده یکی به خاطر افزایش نسبی قیمت بلیت ها است به طوری که اگر فروش یک فیلم در 5 سال پیش یا یک میزان مشخص مخاطب به طور مثال 5 میلیارد تومان می شد امروز این رقم با مخاطبان به مراتب کمتر شکل می گیرد که به خاطر گرانی بلیت در سال های اخیر به ویژه در پردیس های سینمایی تهران است.

وی اضافه کرد: البته با این حال ناگفته نماند که سینما در سال جدید مخاطبان خوبی پیدا کرده است و انصافاً هم شرایط از این حیث نسبت به سال های گذشته بیشتر هم شده است.

این کارشناس و صاحب نظر امور سینمایی خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر به وجود دو فیلم با تم کمدی در جریان فروش است که طبعاً اگر در هر زمان دیگری به نمایش درمی آمدند باز هم کمابیش مخاطبان خود را داشتند، کما این که در سالیان اخیر این موج با اکران سه گانه فیلم اخراجی ها پدید آمد.

وی بیان داشت: با این حال فیلمسازان و تهیه کنندگان و تصمیم گیران عرصه سینمای کشور باید بدانند که در کنار مساله فروش و بحث اکران باید زمینه برای تولید و پخش فیلم های ارزشمند و پرمحتوا فراهم شود چرا که امروزه سینما یکی از جدی ترین و پرتاثیرترین ابزارهای انتقال پیام و فرهنگ است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha