چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه یک حوزه انقلابی به همراه رشد و نموّ آموزه های انقلاب اسلامی در میان حوزه و حوزویان باشیم باید افکار و اندیشه های شهید والامقام استاد مطهری را در حوزه نشر و گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای روحانی در مدرسه فیضیه قم اظهارداشت: امروز حوزه و حوزویان نیازمند نوع نگاه شهید مطهری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ و در هیچ نظامی وجود ندارد که مراجعه مردم مشروع است و در آموزه های دینی ما کسی حق تصرف در امور را ندارد، جزء با اذن طرف مقابل، این نوع نگاه و معیار با حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامی و حضور اندیشمندانی همانند شهید مطهری و سایر شهدای انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردمی بعد از 2500 سال حکومت سفاک شاهنشاهی، شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین  ذوالنوری بیان داشت: متاسفانه امروز اوج جریان ها و تفکرات سکولاریزم را شاهد هستیم که با هر خدعه و نیرنگی حتی در لباس دینی آمده اند تا به نظام اسلامی آسیب بزنند و بنیان های خانواده و سبک زندگی اسلامی را تغییر دهند.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای حفظ روحیه انقلابی و تبیین اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) باید از نگاه و زمان شناسی شهید مطهری بهره ببریم و اندیشه های ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه رفیع شهید مجاهد آیت الله شاه آبادی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار به عنوان یکی از برجسته ترین شهدای حوزه های علمیه از همان آغاز نهضت امام خمینی(ره) مبارزات ارزشمندی را با سلسله رژیم پهلوی آغاز کردند بطوریکه از سال 52 تا 57 به مدت 5 بار دستگیری و در زندان مورد شکنجه های سنگین قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین  ذوالنوری یبان داشت: از آنجا که در طول تاریخ روحانیت پیشگام و اولین های صف مبارزه با استکبار و استبداد بودند، شهید شاه آبادی توانست در آن خفقان رژیم پهلوی مسجد رستم آباد منطقه شمیرانات را به عنوان یک پایگاه عظیم  و قوی مردمی تبدیل کنند.

وی گفت: امروز هم روحانیت مجاهد و ایثارگر همانند همه دوران تاریخ برای دفاع از کیان اسلام و نظام اسلامی و ولایت فقیه آماده، هوشیار و آگاه و همیشه در صحنه است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha