پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شرکت مسلمانان آمریکا در طرح اطعام فقرا

حوزه/ مسلمانان ایالت آلاباما در آمریکا در تلاشی دسته جمعی و گروهی، در روز ملی اطعام فقرا در این کشور شرکت کردند. این اقدام جمعی در حالی انجام شد که اسلام‌هراسی به علت سخنان ضداسلامی در میانه انتخابات ریاست جمهوری رو به گسترش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، مسلمانان ایالت آلاباما در آمریکا در تلاشی دسته جمعی و گروهی، در روز ملی اطعام فقرا در این کشور شرکت کردند.

طرح اطعام فقرا و آشپزخانه‌های سوپ در حالی به اجرا درآمد که اسلام‌هراسی به علت سخنان ضداسلامی در میانه انتخابات ریاست جمهوری رو به گسترش است. مسلمانان جامعه اسلامی بیرمنگام پایتخت ایالت آلاباما همچنین در تلاش برای از بین بردن سوءتفاهمات درباره اسلام، درمانگاه‌های رایگانی را برای نیازمندان ایجاد کرده‌اند که در آن‌ها پزشکان و پرستاران خدمات درمانی به مریضان ارائه می‌دهند. آن‌ها به علاوه طرحی با عنوان «غذا دادن به فقرا» را در پارک‌های این شهر به اجرا درآوردند.

اشفق توفیق، مدیر جامعه اسلامی بیرمنگام در این باره به خبرنگاران گفت: مبارزه با اسلام‌هراسی با کلمات به خوبی انجام دادن کار خیر نیست. ما می‌خواهیم نشان دهیم که روح اسلام درباره رسیدگی و کمک به نیازمندان است.

توفیق در ادامه می‌گوید: ما این تلاش‌ها را برای سالیان سال انجام داده‌ایم اما هیچ یک از آن‌ها را عمومی نکرده بودیم. قصد ما این بوده که با گرسنگی در جامعه مبارزه کنیم و این هدف کنونی ماست.

روز شنبه بیش از 70-80 تن از مسلمانان بیرمنگام در طرح اطعام فقرا شرکت کردند. داوطلبان وظیفه دادن سوپ در صف‌های غذای آشپزخانه‌های اجتماعی را به عهده داشتند.

توفیق در این باره نیز می‌گوید: بسیاری از مراکز اسلامی در شهرهای مختلف شرکت کرده‌اند. ما به یک حرکت ملی پیوسته‌ایم که در سرتاسر کشور انجام می‌شود و جزئی از این جنبش بودن بسیار هیجان انگیز است. ما به آهستگی وارد حرکت‌هایی می‌شویم که پیش از این بایستی انجام داده بودیم و امیدواریم بتوانیم تاثیر محسوسی بگذاریم. احساس بسیار خوبی است، عمل خیر به انسان حس خوبی داده و در کنار آن با کلیشه‌های ضداسلامی در آمریکا نیز مبارزه می‌کنیم.

رشد جامعه اسلامی بیرمنگام

در سه دهه گذشته جامعه اسلامی بیرمنگام که در ابتدا یک گروه کوچک بوده، رشد قابل توجهی داشته  و از یک انجمن دانشجویان مسلمان فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به بیش از 5 هزار مسلمان در سرتاسر ناحیه مترو گسترش یافته است. در این میان نسل دوم مهاجران مسلمان نقش برجسته‌ای در توسعه جامعه اسلامی در این ناحیه داشته‌اند.

توفیق در این باره می‌گوید: بسیاری از حرکت‌های انسان‌دوستانه در نسل‌های جوان‌تر ما اتفاق می‌افتند؛ زیرا آن‌ها مشکلاتی که نسل ما با آن‌ها روبرو بود، ندارند. فرزندان ما چشم انداز‌های متفاوتی پیش رو دارند.

توفیق درباره افزایش اسلام‌هراسی و نفرت علیه مسلمانان نیز می‌گوید: من خودم را نگران این مسائل نمی‌کنم. من تنها می‌توانم آنچه خودم انجام می‌دهم در کنترل بگیرم و آن ترویج عشق و دوستی در جامعه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha